י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שמירה בבין הזמנים

גדולי הדור הכריעו: האם גזירת מרן שר התורה עדיין בתוקף אחרי פטירתו?

הברכה המיוחדת של מרן שר התורה להורים שיזכו ל'שמירה עילאה' על ילדיהם בימי בין הזמנים, לא הלכה לשום מקום • כך הכריעו שלושת גדולי הדור, תלמידיו ובני משפחתו • בתרומה של עשרה שקלים בלבד לכל יום מימי בין הזמנים, תזכו להיכלל בסגולה המיוחדת שייסד מרן שר התורה זצ"ל ולהציל את הילדים מפגעים גשמיים ורוחניים כאחד

גדולי הדור הכריעו: האם גזירת מרן שר התורה עדיין בתוקף אחרי פטירתו?
הגר"ח קנייבסקי צילום: קופת העיר

מרנן הגאונים, גדולי הדור ותלמידי ובני משפחתו של מרן שר התורה זצ"ל, נדרשו להכריע באחרונה בשאלה מעניינת מאוד שהובאה בפניהם.

בימי חייו הנחה מרן שר התורה זצ"ל לייסד קרן מיוחדת. קרן 'וישמרך', שמטרתה להעניק לילדים ולבני הנוער הגנה רוחנית מיוחדת, על פי הכתוב "וצדקה תציל ממות".
וכך כתב מרן זיע"א בכתב ידו הטהור: "בס"ד אב תשפ"א, התורמים ר"י שקלים לקופת העיר יזכו לשמירה עילאה בימי בין הזמנים ברוחניות וגשמיות".

לחצו כאן כדי לתרום ר"י שקלים ולזכות ל'שמירה עילאה' על כל ילדיכם>>>

ואכן, כל הורה שתרם עשרה שקלים לכל יום ימי בין הזמנים, בסך הכל תרומה של 210 שקלים לקרן 'וישמרך', זכה להיכלל בין ההורים המאושרים שמרן שר התורה היה מעתיר במיוחד על הילדים שלהם שיינצלו מכל פגע ברוחניות ובגשמיות, בימי בין הזמנים ובכל ימות השנה.

השנה, אחרי שגלה כבוד מבית חיינו ומרן זצ"ל נלקח מעמנו, הובאה כאמור השאלה בפני תלמידיו ובני משפחתו גאוני וצדיקי הדור, האם הסגולה תקפה גם לאחר פטירתו של מרן, או שיש לייחס את מה שאמרו חז"ל ש"גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם" ואף גילו על הצדיקים: "מה כאן עומד ומשמש אף שם עומד ומשמש", ובוודאי שמרן שר התורה זצ"ל ממשיך להעתיר לשמירה על התורמים לקרן שנוסדה על פי הנחייתו?

לאחר שדנו בסוגיה הכריעו בני משפחתו ותלמידיו מרנן הגר"י זילברשטיין, הגר"ש גלאי והגר"ש שטיינמן שליט"א במכתב שפרסמו כי "בוודאי שמרן זיע"א ימשיך להעתיר ממרומים על התורמים סך ר"י שקלים לקופת העיר לשמירה עילאה בימי בין הזמנים גם בשנה זו שנת תשפ"ב, וגם אנו נתפלל בס"ד ובלנ"ד מידי יום ביומו בתקופת בין הזמנים, שכל התורמים לקופת העיר סך הנ"ל יזכו לשמירה עילאה בימים אלו ברוחניות ובגשמיות".

כמו כן ניאותה המשפחה להעניק לתורמים ברף הגבוה יותר של 'קרן תוספת שמירה', שמרימים תרומה בסכום של מאה שקלים לכל יום מימי בין הזמנים – 2,100 שקלים בסך הכל, ברכה מיוחדת, עלה של ערבה חבוטה מהערבות שחבט מרן שר התורה ב'הושענא רבא' האחרון לחייו, וכן שליח מבני המשפחה או מתלמידיו של מרן יעלה מדי יום לציונו הקדוש ויעתיר שם בפרטות על כל שם משמות התורמים לקרן 'תוספת שמירה'.

לחצו כאן כדי לתרום ר"י שקלים ולזכות ל'שמירה עילאה' על כל ילדיכם>>

קופת העיר בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד