י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הונאת כשרות חמורה

הרבנות אסרה על יבואן לבצע שחיטה ולייבא בשר לישראל

בצעד תקדימי, הרבנות הראשית אסרה על יבואן לבצע שחיטה ולייבא בשר לישראל וכן פסלה מפעל בארגנטינה למשך השנתיים הקרובות, לאחר שהתגלה כי ייבא למעלה מ-100 טון בשר ללא אישור ובניגוד לנהלי הכשרות. הרבנות הודיע לרבנויות המקומיות את תאריכי השחיטה, ואין חשש למכירת בשר לא מאושר

הרבנות אסרה על יבואן לבצע שחיטה ולייבא בשר לישראל
הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

הרבנות הראשית לישראל החליטה לבטל את אישור השחיטה שניתן למפעל בארגנטינה וכן כנגד יבואן מסוים למשך השנתיים הקרובות. וזאת לאחר שהתגלה כי היבואן אשר פעל במקום בשיתוף עם המפעל המשיך לבצע שחיטה ללא אישור צוותי השחיטה, תוך אריזת התוצרת עם ציון כשרות של הרה"ר לישראל ושליחותה ארצה בניגוד לחוק.

במסגרת פעילות של אגף הכשרות הארצי ויחידת ההונאה שנערכה, נמצאו כמויות של בשר עם תאריכי שחיטה שונים אשר יובאו ארצה וזאת מבלי שקיבלו אישור מחלקת שחיטת חוץ על צוותי השחיטה, במקביל לפסילת המפעל, החליטה הוועדה כי היבואן או מי מטעמו לא יוכל להגיש בקשות למחלקת יבוא הבשר בשנתיים הקרובות.

בעקבות המקרה הוציאה הרבנות הראשית הודעה לכלל הרבניויות בארץ עם תאריכי השחיטה ויצאה הודעה לכל הרבניות בארץ להחזיר את התוצרת לספק הראשי.

במכתב חריף מטעם הרבנות הראשית לישראל מחלקת שחיטת חו"ל נכתב: "אבקש להביא לידיעתך כי בתאריך ג' אב תשפ"ב, 31 יולי 2022 התכנסה ועדת שח"ל לדון בממצאי אגף הכשרות הארצי, מהם עולה כי תוצרת בשר לא מאושרת מהמפעל שבארגנטינה הוכנסה על ידך למדינת ישראל, תוך שימוש בתויות כשרות הנושאות את אישור הרבנות הראשית לישראל. מדובר על מספר תאריכים לא מאושרים כאשר בשלב זה קיימים בידנו מסמכים המעידים על הכנסת 100 טון בשר רק מחודש אחד (אוקטובר 2021)".

עוד נכתב: "בהתאם לממצאים העולים מבדיקת האירוע על ידי יחידת האכיפה, נשלחה על ידך בקשה עם נתונים כוזבים למחלקת שח"ל לצורך השגת תעודת הכשר לתוצרת הלא מאושרת, פעלת במפעל בארגנטינה ללא צוות שחיטה מאושר בחו"ל, התוצרת הלא מאושרת נארזה עם פלומבות לא מוטבעות, הודבקו עליה תוויות מזויפות והיא שווקה דרך חברה ישראלית לאטליזים ומפעלים בארץ העומדים תחת כשרות הרבנות המקומית. התוצרת אף נשאה את תווית היבואן שכלל אינו מאושר לייבא מהמפעל האמור במועדים אלו".

בסיום נאמר כי "נוכח כל האמור לאחר בחינת טענותיך, שמיעת נציגי אגף הכשרות וקבלת סקירה מאנשי יחידת האכיפה ובשים לב לחומרת המעשה והשלכותיו על כלל הבשר המיובא ארצה, הוחלט על ידי ועדת שחיטת חו"ל שמטעם מועצת הרבנות הראשית לישראל כי לא יאושרו בקשות שלך לקבלת אישור צוות שחיטה למשך 4 עונות, תחת שמך או חברתך או כל שם שיעבוד עמך או מי מטעמך. כמו כן, החליטה הוועדה כי החל מסיום העונה הנוכחית, לא תינתנה עוד תעודות הכשר לתוצרת בשר מהמפעל בארגנטינה. בעוד שנתיים, וככל שתוגש בקשה מתאימה, תיערך בחינה מחודשת בעניין זה".

הרבנות הראשית שחיטה יבוא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד