י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עבר 'סדנת כעסים'

הנהג שהסיע המחבל משחזר: "ראיתי שהוא 'בן-דוד' אבל לא חשדתי"

נהג המונית שהסיע המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש בעיר העתיקה לתחנת המשטרה, משחזר את הרגעים הדרמטיים: "הוא עלה לרכב, דיבר עברית שוטפת, הבנתי את מי לקחתי רק אחרי שירד. הקצין אמר לי 'ניצלת בנס, יש לך אקדח וסכין באוטו'" | המחבל ישב בעבר 5 שנים בכלא

הנהג שהסיע המחבל משחזר: "ראיתי שהוא 'בן-דוד' אבל לא חשדתי"
זירת הפיגוע סמוך לקבר דוד צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

שלום, נהג המונית שהסיע את המחבל שביצע את פיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים, בדרכו להסגיר את עצמו, מספר בריאיון שהעניק לרדיו 'גלי ישראל' את השתלשלות האירועים: "אספתי את המחבל איפה שנמצאים המגרשים של בית״ר, עצר אותי ברחוב, שאל אם אני פנוי, דיבר עברית טוב ויפה, אבל רואים מיד שהוא "בנדוד" ואז הוא עלה לרכב, סיפר שהבוס שלו הרביץ לו.

הנהג הוסיף, "שמתי לב שהוא קצת מפוחד, אני מוריד אותו במשטרה ופתאום אחרי שנסעתי 400 מטר ניידות אחרי. השוטר אומר לי 'אלוקים אוהב אותך', אני מסתובב אחורה ורואה את האקדח עם הכדורים במושב האחורי. הייתי יכול לקבל כדור בראש. קרה לי נס"

בריאיון ל'כאן רשת ב' סיפר הנהג: "הוא יצא מאתר עבודה ושאל אם אני פנוי לנסיעה כי הבוס שלו הרביץ לו. קצין המשטרה אמר לי ניצלת בנס, יש לך אקדח וסכין באוטו, לא ראית? האקדח היה טעון ב-2 כדורים"

 

בתוך כך, המחבל שביצע את פיגוע הירי באזור העיר העתיקה שמו אמיר אלסידאווי, בן 25 תושב מזרח ירושלים, ללא רקע ביטחוני קודם, אך הוא בעל עבר פלילי ואף ישב בכלא על עבירות פליליות.

סידאווי ריצה חמש שנות מאסר אחרי שנשפט לשמונה שנים בכלא על מעשה פלילי בעבר. עברו הפלילי של סידאווי כולל חשד לרצח, אולם לבסוף הוא הורשע בעבירה של חבלה גופנית חמורה, וב-2015 נגזר עליו עונש המאסר שריצה.

באוגוסט 2020 שוחרר מכלא חרמון במסגרת שחרור מינהלי, אחרי שוועדת השחרורים מצאה כי עבר טיפול שכלל בין השאר סדנאות שליטה בכעסים.

על פי הודעת המשטרה, המחבל הגיע לתחנת המשטרה במונית כשעמו האקדח שבעזרתו ירה לעבר האוטובוס ליד הכותל. בסריקות באזור הפיגוע מצאו כוחות הביטחון את רכבו של המחבל שעמו הוא הגיע לזירה. הכוחות בדקו את לוחית הרכב ומצאו את הכתובת של אלסידאווי ומשפחתו.

פיגוע ירי פיגוע בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד