י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הופתע להגיע למקום יהודי"

החסיד שנדקר במפעל במונטריאול: "זה פיגוע טרור"

מנהל העבודה החסידי שנדקר על ידי מהגר לבנוני שנשלח לעבוד במפעל טורטיות במונטריאול, מספר ל'בחדרי חרדים' על הרגעים לפני הדקירה: "הוא הסתכל עלי בצורה מוזרה ובהה בי, לא התייחסתי לזה יותר מדי" | עוד סיפר: "התוקף הופתע להגיע למקום יהודי, אני ראיתי ישר שהוא לא היה רציני לגבי רצונו לעבוד"

החסיד שנדקר במפעל במונטריאול: "זה פיגוע טרור"
המחבל והמספריים צילום: באדיבות המצלם

עובד ערבי שפוטר ממפעל מזון בבעלות תושב חסידי במונטריאול שבקנדה, הגיע למפעל בסביבות השעה 9:30 בבוקר יום חמישי האחרון ודקר את המנהל החרדי, וזאת לאחר שנשלח הביתה בשל חוסר התאמה, אך עדיין לא ברור אם האירוע מוגדר כפשע שנאה.

העובד הגיע למפעל הטורטיות הגדול בעולם שנמצא תחת כשרות למהדרין, המפעל 'טורטיקנה פוד' (Torticana foods) מקבל עובדים לפי הצורך מחברת כוח אדם. ביום חמישי האחרון הגיע למקום מאולוד מצ'וצ'י, מהגר לבנוני. יהושע דייטש בעלי המפעל מקבל עובדים לפי הצורך, ואם הם מתאימים הם נשארים.

דייטש, יליד בורו פארק, פתח את המפעל לפני שנתיים במונטריאול, לדבריו, החברה שלו, מייצרת את הטורטיות שארוזות תחת מותגים של חברות אחרות, והוא מפעל הטורטיות המהדרין היחידי בעולם בבעלות יהודית.

יהושע דייטש בעלי חברת Torticana foods

"אנחנו שוכרים עובדים דרך חברת כוח אדם הזאת על בסיס ביקוש", אמר דויטש ל'בחדרי חרדים', החברה שלו מעסיקה כ-15 עובדים קבועים "לעתים קרובות יש לנו אנשים שנכנסים ומתחילים לעבוד, אם הם לא טובים, הם נשלחים הביתה", הוא אמר. אך מה שקרה ביום חמישי האחרון היה יוצא דופן.

מנהל המפעל צעיר חסידי בן 25 קיבל את העובד הלבנוני שהיגר לקנדה וחיפש עבודה, המנהל שביקש להישאר בעילום שם, סיפר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' כי הוא רגיל לקבל עובדים שבאים לניסיון: "העבודה שלו הייתה להכניס את הטורטיות לשקית, אבל הוא לא עשה את העבודה ורק שיחק והסתובב כל הזמן כמו משועמם, אמרתי לו שאם הוא לא רוצה לעבוד הוא מוזמן ללכת הביתה, הוא הסתכל עלי בצורה מוזרה ובהה בי, לא התייחסתי לזה יותר מדי, הוא אמר לי שהוא יחכה בחוץ לחבר שיאסוף אותו".

הפצוע החסידי לאחר הדקירה

המנהל המשיך: "יצאתי החוצה לעשן סיגריה, פתאום מגיע המחבל עם המספריים, ומכניס לי דקירה סמוך לעין, היה לי נס גדול שזה לא נכנס לעין, אני נכנסתי לתוך הבניין והגעתי למפעל צמוד אלינו, שם האנשים הזעיקו עזרה ואת המשטרה, המשטרה עצרה את האיש שנאבק איתם".

המנהל הוסיף כי הוא מאמין שהתוקף "תכנן פיגוע כלשהו", הוא אמר כי "התוקף הופתע להגיע למקום יהודי, הוא לא ידע שהוא בא למקום בבעלות יהודית, אני ראיתי ישר שהוא לא היה רציני לגבי רצונו לעבוד".

הבעלים דייטש, מספר כי בעקבות האירוע הזה, הוא ערך הסדר חדש עם חברת כוח אדם שמספקת עובדים עבור החברה. "אם עובד יפוטר זמן קצר לאחר קבלתו לעבודה, המשרד אחראי לאסוף אותו, אין לי ברירה אחרת, אי אפשר לדעת מי יופיע לי כאן בוקר אחד".


הרשתות החברתיות הפלסטיניות בקנדה ציינו כי הנדקר הוא מתנחל

ברשתות החברתיות הערביות בקנדה חגגו את הדקירה של המנהל החסידי, הגולשים שיבחו את הדוקר, באחד מחשבונות הטלגרם עם 400 אלף עוקבים, נכתב "גבר לבנוני דקר מתנחל בעיר מונטריאול שבקנדה" ולצד הידיעה הוסיפו את דגלי לבנון, קנדה, והדגל הפלסטיני.

מונטריאול משטרת מונטריאול קנדה פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד