כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
במסגרת עבודות במקום

התאונה המחרידה בירושלים: תיעוד מקומם - הולכי הרגל בסכנה

אנשים צועדים בינות למכוניות: תיעוד מקומם, מטרים ספורים מזירת התאונה המחרידה שאירעה בחמישי האחרון ברחוב שמגר, נראית הפקרות וזלזול תוך סיכון ממשי של הולכי הרגל מצד פקחים שהוצבו להבטיח את שלומם של החוצים, במסגרת העבודות המבוצעות במקום

התאונה המחרידה בירושלים: תיעוד מקומם - הולכי הרגל בסכנה
העבודות ברחוב שמגר צילום: יצחק כרמלי

מי לוקח אחריות על שלומם של הולכי הרגל? שתי תאונות קשות אירעו בשבוע שעבר בשכונה החרדית בירושלים, האחרונה שבהן אירעה ביום חמישי האחרון כשבמהלכה הידרדר אוטובוס של 'אגד' קו 402 במורד רחוב שמגר ודרס הולכי רגל למוות.

התוצאה הקטלנית והמחרידה גבתה את חייהן של שלוש בנות משפחה אחת: שושנה גלושטיין בת ה-30, מורה מאופקים, בתה הפעוטה חנה בת השלוש, ובתה חיה שרה בת ה-7, שאותרה מתחת לאוטובוס ללא סימני חיים.

מבלי להאשים בשלב הנוכחי אף גורם באירוע, (עד להשלמה ופרסום מסקנות החקירה), הדבר המתבקש מכל גורם או סמכות באשר הם: לחדד את נהלי הבטיחות באזור, להגביר את הפעולות שתבטחנה את שלומם של הולכי הרגל במקום.

מסתבר שכל זה לא באמת מעניין את האחראים שמבצעים את העבודות בכבישים מטעם עיריית ירושלים.

היום (ראשון) שלושה ימים לאחר התאונה הקטלנית, הגיע למערכת 'בחדרי חרדים' תיעוד מקומם, מטרים ספורים ממקום התאונה המחריד ובו נראה הפקרות וזלזול תוך סיכון ממשי של הולכי הרגל באזור_ מאותם הפקחים שהוצבו במסגרת העבודות המבוצעות במקום, שאמורים להבטיח את שלומם של הולכי הרגל.

בתיעוד המטריד מרחוב שמגר ניתן לראות משאיות וכלי רכב כבדים אשר חונים על המדרכה, דבר אשר מאלץ את הולכי הרגל (בכללם ילדים) להסתכן ולצעוד על הכביש ההומה בינות לכלי הרכב, כאשר האבסורד הגדול הינו העובדה שהפקחים אשר הוצבו במקום לפקוח ולכוון את התנועה, ובכך להבטיח את שלומם של החוצים, אינם ממלאים את תפקידם ולא נמצאים במקומות הייעודים!.

עצוב לראות שלא רק שלא הפיקו מסקנות מהאירוע הקשה, אלא נראה שגם את נהלי הבטיחות המינימליים והמתבקשים, מתקשים האחראים לבצע.

מעיריית ירושלים נמסר:"התיעודים שפורסמו לא קשורים לחברת מוריה- אלא לעבודות תשתית של חברת בזק, שמבוצעות ע''י קבלן משנה.

הקבלן לא תיאם מראש עם העירייה או חברת מוריה, מפקח מחברת מוריה בדרך לשם ברגעים אלו לעצור את העבודה."

לשוב לציין כי בעקבות התיעוד, הורה ראש העיר משה ליאון באופן אישי לצוות הפיקוח העירוני לרדת לשטח ולבדוק את המצב. ראש העיר הבהיר כי "בשום אופן לא אאפשר סיכון חיי אדם, ולא משנה מה הסיבה לכך". הוא הוסיף כי הנחה הפקחים לעקוב מקרוב גם מחר בבוקר ולראות שהמפגע לא ישוב.

 

ירושלים סכנה מחדל אוטובוס תאונת דרכים משפחת גלושטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד