ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התחמק משאלת נתניהו

איזנקוט בהצהרה משותפת: "אין ראוי מבני גנץ להוביל את מחנה המרכז הממלכתי"

שר הביטחון ויו"ר 'המחנה הממלכתי', בני גנץ, קיים הערב מסיבת עיתונאים בכפר המכביה במהלכה הציג רשמית את האיחוד עם הרמטכ"ל במיל' גדי איזנקוט שהכריז "גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה" • צפו בהצהרה המלאה של שלושת ראשי המפלגה

 איזנקוט בהצהרה משותפת: "אין ראוי מבני גנץ להוביל את מחנה המרכז הממלכתי"
הצהרת גנץ, איזנקוט סער צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער קיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, לאחר הצטרפותו של איזנקוט לפוליטיקה וירוצה תחת רשימה חדשה בשם "המחנה הממלכתי", לקראת הבחירות שייערכו ב-1 בנובמבר.

בפתח הצהרתו, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "במשך 41 שנים שירתתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד - הייתה לי הזכות לשרת בצה"ל. מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שקורע את החברה הישראלית. לאחר שהסתיימה תקופת הצינון, גמלה בליבי ההחלטה לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית".

"בראייתי", אמר הרמטכ"ל לשעבר, "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשתף את כל הכוחות הממלכתיים בישראל. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון ואני מאמין שמדינת הלאום של העם היהודי חייבת להבטיח שוויון לכל אזרחיה - ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו נדרשים למנוע את האיומים של איראן ושלוחיה - אנחנו צריכים לחתור לשלום מתוך עוצמה, היו הסכמים כאלה בשנים האלו - אני מברך על זה וצריך להמשיך את זה".

איזנקוט הוסיף: "מאז שחרורי מצה"ל פגשתי את ישראל היפה, אך לא די ביוזמות חברתיות - עלינו לפעול לפתרון בעיות. אני רואה בחברי בני גנץ, שזכיתי לשרת לצידו תקופה ארוכה, האדם הראוי והמתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי. יחד עם גדעון סער נפעל לפי הכלל 'דבר מעט ועשה הרבה' לחיזוק מדינת ישראל דמוקרטית, שוויונית ופורחת, תחת ערכי מגילת העצמאות".

הנהגת 'המחנה הממלכתי' הערב. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

איזנקוט התחמק להשיב ישירות לשאלת חדשות 12 האם יסכים לשבת עם יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו: "אני כיהנתי כרמטכ"ל תחת ממשלתו, אני לא רוצה לדבר עליו הערב. העמדה הערכית שלי היא שאיש ציבור, לא משנה איפה, לא יכול להתמודד בבחירות עם כתבי אישום". בנוסף, הוא הביע אופטימיות לגבי פוטנציאל המפלגה: "האמונה שלי היא שהמחנה הממלכתי יגיע למספר דו-ספרתי גבוה - ויוביל את המדינה בארבע שנים הבאות לדרך ממלכתית ומאחדת".

שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: "אייזנקוט הוא לא רק מפקד עתיר זכויות, הוא אדם עתיר ערכים. עמד במבחנים הקשים ביותר בחברה הישראלית".

גנץ הוסיף: "המכנה המשותף בינינו – הוא המחנה הממלכתי ביחד נפעל להוציא את העגלה הפוליטית מהבוץ, ולא פחות חשוב מכך ננווט אותה להשגת היעדים הלאומיים שלנו. הממלכתיות היא היכולת לאחד קבוצות ושבטים, היא הדרך היחידה להימנע מבחירות שישיות, ולהרכיב ממשלה רחבה ויציבה עם תמיכה ציבורית רחבה.

הרכש החדש. איזנקוט. צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

שר המשפטים גדעון סער אמר בהצהרה: "התנועה הזאת, שעושה היום את הצעד הראשון, אינה מהלך טכני. זהו מהלך עמוק שמטרתו – ביסוס כוח פוליטי שורשי של כלל-ישראל. התנועה הזאת יכולה להיות ותהיה בית לכל מי שנאמן לערכים המקוריים של התנועה הציונית על גווניה – הציונות הרביזיוניסטית, תנועת העבודה והציונות הדתית. היום זה אפשרי. והיא תהיה גם בית לכל אזרחי ישראל ללא הבדל דת או עדה. הבית הזה יהיה בית דמוקרטי ויחתור לאחדות בעם".

עוד אמר סער: "אני מאמין שבכוחה של ההתלכדות הזאת לייצר כוח פוליטי משמעותי, ממלכתי, פטריוטי, מודרך בפעולתו ע"י האינטרס הלאומי, שיביא למערכת הפוליטית שלנו יציבות. עבודה קשה לפנינו".

גדי איזנקוט המחנה הממלכתי מסיבת עיתונאים בני גנץ גדעון סער בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד