י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זהו עברו של המחבל

האם אפשר היה למנוע את הפיגוע בירושלים?

מסתבר כי הפיגוע יכול היה להימנע והיו מי שהתריעו מפני מסוכנותו של המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים, רק בן 26 וכבר עם עבר פלילי שכלל עונש מאסר שקוצר לו בניגוד לעמדת המשטרה שסברה כי הוא אסיר מסוכן

האם אפשר היה למנוע את הפיגוע בירושלים?
המחבל מובא לביהמ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פיגוע הירי הלילה (ראשון) בירושלים: המחבל אמיר אל סידאווי, בן ה-26, הורשע בעבירות אלימות חמורות. הוא השתתף בקטטה בין שתי משפחות שבה נרצח קורבן מהמשפחה היריבה ונטל בה חלק אקטיבי. סידאווי נשפט למאסר עד אוגוסט 2023, והוא הגיש בקשה לקיצור עונשו בשליש. המשטרה התנגדה לשחרור המוקדם לאחר שסברה שמדובר באסיר מסוכן שביצע מעשים חמורים וכי מדובר בסכסוך שטרם נפתר. כך מדווח סולימאן מסוואדה ב'כאן 11'.

ועדת השחרורים סברה אחרת, וזה מה שנכתב בהחלטת השחרור: "האסיר השתתף בקבוצה כלל-אגפית של 'שליטה בכעסים'. מתחילת הטיפול במחלקה התרשמו גורמי הטיפול מאסיר חיובי המעוניין בשינוי. האסיר השתלב בפעילות בתחום החינוך במסגרת אקדמית".

>>> כל הכתבות על הפיגוע בירושלים <<<

עוד נכתב: "האסיר מודה בביצוע העבירות, מביע חרטה כנה, ומקבל אחריות על חלקו באירוע. מדובר באסיר צעיר שעבר תהליך משמעותי בין כותלי הכלא ובעצם מיצה את האפשרויות הטיפוליות המוצעות לו בכלא. המשך שהותו בכלא לא זו בלבד שלא תתרום להמשך תהליך השיקום, אלא שחלילה יכולה לגרום לרגרסיה בהתנהגותו".

המחבל מובא להארכת מעצר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לאחר שהסגיר את עצמו למשטרה בשעות הבוקר המוקדמות, בית המשפט האריך בתשעה ימים את מעצרו של המחבל. מהמשטרה נמסר כי הוארך בשלושה ימים גם מעצרו של חשוד נוסף, אחיו של המחבל.

בפיגוע נפצעו כזכור שמונה בני אדם, בהם שניים באורח קשה, אישה בשנת השלושים לחייה שנפגעה בבטנה וגבר כבן 60 שנפגע בצווארו ובראשו - שניהם מורדמים ומונשמים בבית החולים שערי צדק.

המחבל השאיר את רכבו בזירה כשהמפתחות בפנים ונמלט רגלית מהזירה. הוא אף קיבל דוח חניה בסך 100 שקלים מעיריית ירושלים שהוצמד לרכבו בשל חניה במקום אסור.

רכבו של המחבל באזור הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

מחבל פיגוע בירושלים קיצור שליש קיצור עונש פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד