י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תקיפה מספר 19

דיווחים בסוריה: פיצוצים עזים בטרטוס, מספר הרוגים ופצועים

כלי תקשורת סוריים מדווחים על תקיפה אווירית לכאורה של חיל האוויר הישראלי במערב סוריה. סוכנות הידיעות הסורית דיווחה כי "מערכות ההגנה שלנו הופעלו נגד מטרות בשמי טרטוס"

דיווחים בסוריה: פיצוצים עזים בטרטוס, מספר הרוגים ופצועים
תקיפה בסוריה צילום: צילום מסך מתוך הטלוויזיה הסורית

ישראל תקפה הערב (ראשון) מטרות צבאיות במערב סוריה, כך על פי כלי תקשורת ממלכתיים. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה 'סאנה' (SANA) דיווחה כי "ההגנה האווירית של סוריה הגיבה למטרות עוינות מעל טרטוס" לאחר שדיווחה על פיצוצים עזים באזור. גם ערוץ אל-ערבייה הסעודי דיווח על תקיפה ישראלית במערב סוריה.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, שבסיסו בבריטניה, דיווח שכוחות חירום נשלחו לאזור הכפר אבו אפסה, כדי לטפל בנפגעים ולפנות גופות, אך לא אמר בכמה הרוגים מדובר. לפי דיווחים סוריים התקיפות כוונו לאתרים שבהם משתמשים כוחות המשטר הסורי ומיליציות הנתמכות על ידי איראן. על פי הדיווח בסיס הגנה אווירי סורי הותקף. זאת הייתה התקיפה ה-19 של ישראל בסוריה מתחילת השנה.

בשעה האחרונה דיווח ‏צבא סוריה כי שלושה אנשי צבא נהרגו ושלושה נפצעו בתקיפות הישראליות שכוונו לעמדות גם בטרטוס וגם בפרברי דמשק. נטען שמדובר בתקיפה משולבת מהמרחב האווירי הלבנוני ומהים התיכון.

במהלך סוף השבוע דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים בסוריה כי שני בני אדם נפצעו בתקיפה ישראלית ליד קונייטרה, ברמת הגולן. ישראל לא הגיבה על הדיווחים, לפי הדיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם שבסיסו בלונדון, טנק ישראלי ירה שלושה פגזים לעבר שתי דמויות שהתקרבו לגבול ישראל לסוריה.

סוריה תקיפה אווירית תקיפה בסוריה חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד