ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
'הצטרף עם 'רגל בחוץ

חושש מכישלון? איזנקוט ימשיך לעמוד בראש החברה עד להשבעתו

משאיר לעצמו פתח חרטה? הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, שהצטרף הערב רשמית לפוליטיקה מכהן מעל לשנה כיו"ר של חברת האנרגיה המתחדשת הציבורית סטורג' דרופ. החברה דיווחה כי הוא ימשיך בתפקידו עד לכינון הכנסת החדשה והשבעתו לחבר כנסת

חושש מכישלון? איזנקוט ימשיך לעמוד בראש החברה עד להשבעתו
הצהרת גנץ, איזנקוט סער צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאז שעות הבוקר עוסקת המערכת הפוליטית בהכרזתו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט על הצטרפותו לגנץ וסער תחת רשימה חדשה בשם "המחנה הממלכתי". החברה שבה הוא משמש כיו"ר הבהירה כי ימשיך לכהן בתפקידו זה עד למועד כינונה של הכנסת הבאה, כלומר עד שיתחיל לכהן כח"כ.

"בהמשך לדיווחים בעיתונות הבוקר, בדבר כוונתו של יו"ר דירקטוריון החברה, מר גדי איזנקוט, להצטרף לפוליטיקה, מבהירה החברה כי מר איזנקוט הודיע לחברה כי בכוונתו להישאר בתפקידו כיו"ר החברה עד לתום המועד המתיר זאת לפי דין, קרי עד למועד כינונה של הכנסת הבאה", מסרה חברת סטורג' דרופ.

איזנקוט מכהן כיו"ר סטורג' דרופ ברבע משרה (35 שעות בחודש) ובשכר של 30 אלף שקלים בחודש. החברה עוסקת באגירת אנרגיה לייצור חשמל, חום וקור והיא נסחרת בבורסה לפי שווי של 38.816 מיליון שקלים. במקביל מכהן איזנקוט גם כדירקטור בשתי חברות נוספות, "צור שמיר אחזקות" ו"וילאר", אך אלה לא הגיבו על התמודדותו לכנסת הקרובה.

גנץ, סער ואיזנקוט הערב | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

בפתח הצהרתו הערב יחד עם יו"ר המפלגה בני גנץ וגדעון סער, אמר הרמטכ"ל לשעבר: "במשך 41 שנים שירתתי את מדינת ישראל כלוחם וכמפקד - הייתה לי הזכות לשרת בצה"ל. מדינת ישראל נקלעה לאחרונה למשבר פוליטי ולחוסר יציבות שקורע את החברה הישראלית. לאחר שהסתיימה תקופת הצינון, גמלה בליבי ההחלטה לעשות מעשה ולהצטרף למסגרת פוליטית ממלכתית".

"בראייתי", הוסיף איזנקוט, "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשתף את כל הכוחות הממלכתיים בישראל. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון ואני מאמין שמדינת הלאום של העם היהודי חייבת להבטיח שוויון לכל אזרחיה - ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו נדרשים למנוע את האיומים של איראן ושלוחיה - אנחנו צריכים לחתור לשלום מתוך עוצמה, היו הסכמים כאלה בשנים האלו - אני מברך על זה וצריך להמשיך את זה".

הרמטכ"ל לשעבר הוסיף: "מאז שחרורי מצה"ל פגשתי את ישראל היפה, אך לא די ביוזמות חברתיות - עלינו לפעול לפתרון בעיות. אני רואה בחברי בני גנץ, שזכיתי לשרת לצידו תקופה ארוכה, האדם הראוי והמתאים ביותר להוביל את המחנה הממלכתי. יחד עם גדעון סער נפעל לפי הכלל 'דבר מעט ועשה הרבה' לחיזוק מדינת ישראל דמוקרטית, שוויונית ופורחת, תחת ערכי מגילת העצמאות".

גדי איזנקוט המחנה הממלכתי בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד