ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"הבטיחו לנו מראש שלא תהיה"

נשים שרו בטקס צבאי ובני הישיבות נטשו

חיילים בני ישיבות נטשו אירוע בצה"ל לאחר שאל הבמה עלו לשיר זמרות מלהקה צבאית, בניגוד למה שהובטח להם קודם לאירוע. אחד החיילים: "מדירים אותנו מהטקס. הגענו עד לפה, 4 שעות נסיעה הלוך וחזור, בשביל טקס שאנחנו בכלל לא יכולים להשתתף בו"

נשים שרו בטקס צבאי ובני הישיבות נטשו
חיילים חרדים, ארכיון צילום: דובר צה"ל

חיילים בני ישיבות יצאו הערב (ראשון) מעצרת של חיל ההנדסה הקרבית לאחר שאל הבמה עלו לשיר זמרות מלהקה צבאית. לפי הדיווח ב'ערוץ 7', זאת בניגוד למה שהובטח להם קודם לכן.

העצרת התקיימה באנדרטת חיל ההנדסה בחולדה ויועדה עבור כלל חיילי חיל הנדסה קרבית. למרות שבבירור שערכו קודם לכן נאמר לכם, החיילים הדתיים הופתעו כאשר במהלך האירוע הופיעו נשים מהלהקה הצבאית.

אחד החיילים אומר, "ביררנו והבטיחו לנו מראש שלא תהיה שירת נשים. אנחנו ביררנו את זה מול הרב. הטקס התחיל בשירת 'התקווה' שזמרת שרה. על זה לא רצינו לצאת החוצה, אמרנו שנוריד את הראש ונמשיך". 

"ואז הראו איזה סרטון אחד של חיל ההנדסה ממלחמת העצמאות, ואיך שנגמר הסרטון עולה להקה צה"לית עם זמרים וזמרות שהתחילו לשיר. הבני"שים יצאו באופן ספונטני. בינתיים לקצינים אין מה להגיד לנו".

הוא מוסיף, "פשוט קמנו ויצאנו. עיקר הכעס זה על זה שבדקנו לפני זה ואמרו לנו שלא תהיה שירת נשים ובסוף גילינו שבכלל לא חושבים על זה. יש פה 7 מחלקות בני"ש. מדירים אותנו מהטקס. הגענו עד לפה, 4 שעות נסיעה הלוך וחזור, בשביל טקס שאנחנו בכלל לא יכולים להשתתף בו".

תגובת דובר צה"ל: "עצרת חיל ההנדסה הקרבית היא אירוע ערכי ומאחד לכל חיילי ומפקדי החיל. במסגרת ההכנות לאירוע, הועבר מידע שגוי בנוגע להופעות בו לחלק מהמשרתים בעקבות טעות אנוש. מכיוון שמדובר בטקס שאינו ממלכתי או רשמי, לפי פקודת השירות המשותף, התאפשר לחיילים המקיימים אורח חיים דתי לצאת ממנו".

 

צה"ל בני ישיבות שירת נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד