י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
והאם הליכוד מתחזק אחרי הפריימריז

סקרי מנדטים חדשים: כמה שווה איזנקוט אחרי ההצטרפות

ארבעה סקרי מנדטים שמתפרסמים הערב אחרי הפריימריז בליכוד והצטרפות גדי איזנקוט לקלחת הפוליטית, מציגים תוצאת גושים שונה. בשניים מהם משיג גוש נתניהו רק 58, באחד 60 ובאחר 61 | בכל הסקרים שקד לא עוברת | האם איזנקוט לוקח מלפיד ולא תאמינו כמה שווה בן גביר לבדו

סקרי מנדטים חדשים: כמה שווה איזנקוט אחרי ההצטרפות
נתניהו, גנץ, לפיד, איזנקוט צילום: תומר נויברג / אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ב'רקע הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לבני גנץ וגדעון סער תחת שם חדש "המחנה הממלכתי", וברקע תוצאות הפריימריז במפלגת 'הליכוד', ארבעה סקרי מנדטים מנסים לחזות הערב (ראשון) את תוצאות הבחירות, 80 יום לפני הבחירות.

לפי סקר מנדטים חדש שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע ופורסם ב'חדשות 12' עולה, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיגה 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23 מושבים, 'המחנה הממלכתי' בראשות גנץ, סער ואייזנקוט עדיין במקום השלישי עם 14 מושבים.

מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 10, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי - 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני שומרת על כוחה עם 7 מושבים, גם 'הרשימה המשותפת' עם 6, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן נחלשת גם היא ל-5. בתחתית קרוב לאחוז החסימה נמצאות מפלגת רע"מ של מנסור עבאס עם 4 וכן 'מרצ' שעדיין לא בחרה יו"ר - עם 4 מושבים.

צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'הרוח הציונית' של איילת שקד עם 1.2%, 'המפלגה הכלכלית' של פרופ' ירון זליכה עם 0.8%, 'ישראל חופשית' של אלי אבידר עם 0.2% וכן 'הבית היהודי' בראשות יוסי ברודני עם 0.1% בלבד.

לפי הסקר, גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים, לעומת הגוש הנגדי שמגיע ל-55 כש'הרשימה המשותפת' בתווך עם 6 מושבים.

בסקר נשאלו המשיבים גם כיצד היו מצביעים אילו מפלגת 'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר, הייתה מתפצלת מ'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ ורצה בנפרד. במצב כזה, הליכוד מאבד מעט גובה ומקבל 31 מושבים, 'יש עתיד' נותרת עם 23, המחנה הממלכתי עם 14, עוצמה יהודית עם 8 והציונות הדתית עם 5. יתר המפלגות נותרות עם מספר מנדטים זהה לזה שבסקר המקביל, ללא הפיצול. גם במצב הזה 'הרוח הציונית' לא עוברת את אחוז החסימה.

סקר 'חדשות 13': נתניהו קרוב להרכבת ממשלה; ליברמן בסכנה

לפי סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', לו הבחירות נהיו מתקיימות היום, הליכוד היה משיג 34 מושבים, 'יש עתיד' - 23, 'המחנה הממלכתי' של גנץ, סער ואייזנקוט - 12, 'הציונות הדתית' - 11, ש"ס - 8, 'יהדות התורה' - 7, 'הרשימה המשותפת' - 6, 'העבודה' - 6, 'רע"מ' - 5, 'ישראל ביתנו' ו'מר"צ' עם 4 מושבים בלבד כל אחת. מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'הרוח הציונית' של שקד עם 2.1% ו'ישראל חופשית' של אבידר עם 0.0%.

לפי הסקר גוש נתניהו קרוב יותר להרכבת ממשלה עם 60 מושבים בכנסת הבאה.

סקר 'כאן חדשות': נתניהו וגנץ מתחזקים; לא חל שינוי בחלוקת הגושים

מסקר שערך סוקר 'כאן חדשות' דודי חסיד ומכון 'קנטאר' ופורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, כך הייתה נראית תמונת המושבים: 'הליכוד' עם 35, 'יש עתיד' - 22 מושבים, 'המחנה הממלכתי' - 14, 'הציונות הדתית' - 9, ש"ס עם 8, 'יהדות התורה' - 7, 'הרשימה המשותפת' - 6, 'ישראל ביתנו' - 5, 'העבודה' - 5, 'רע"מ' - 5  ובתחתית 'מרצ' עם 4 מושבים.

נתניהו מצביע בפריימריז | צילום: תומר נויברג, פלאש 90.

גם בסקר זה 'הרוח הציונית' של שקד לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 1.6% מהקולות. לפי הסקר גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים.

סקר 'ערוץ 14' מעריך: 61 מנדטים לנתניהו

לפי סקר שערך היום מכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר וצוריאל שרון עבור 'ערוץ 14', לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' היתה זוכה ב-34 מושבים, 'יש עתיד' ב-22, 'המחנה הממלכתי' (גנץ, סער, אייזנקוט) ב-13, 'הציונות הדתית' עם בן גביר - 11, ש"ס - 9, 'יהדות התורה' - 7, 'הרשימה המשותפת' - 5, 'העבודה' - 5, 'ישראל ביתנו' - 5 וגם 'רע"מ עם 5 מושבים. קרוב לאחוז החסימה נמצאת 'מר"צ' עם 4. מתחת לאחוז החסימה נמצאת 'הרוח הציונית' עם 1.8%.

לפי סקר זה, גוש נתניהו משיג 61 מנדטים להרכבת ממשלת ימין על מלא יחד עם הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה. כאשר לגוש הנגדי אין היתכנות להקמת ממשלה חלופית.

בחירות לכנסת ה-25 פריימריז בליכוד גדי איזנקוט סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד