י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ירי באוויר

מפגינות הוכו על ידי הטליבאן במהלך מחאה נדירה בקאבול

לוחמי טאליבן ירו באוויר כדי להפחיד מפגינות שבאומץ רב יצאו לרחוב להפגין נגד ההתעמרות בהן. לוחמי טאליבן היכו אותן בקתות רובים. הנשים הפגינו מחוץ למשרד החינוך האפגני

מפגינות הוכו על ידי הטליבאן במהלך מחאה נדירה בקאבול
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

לוחמי הטליבאן היכו מפגינות וירו באוויר בסוף השבוע במהלך פיזור מחאה נדירה באלימות, בבירת אפגניסטן, מספר ימים לפני ציון יום השנה הראשון לחזרתם של האיסלאמיסטים הקשוחים לשלטון לאחר נסיגת ארה"ב.

מאז השתלטו על המדינה ב-15 באוגוסט בשנה שעברה, הטליבאן ביטל את ההישגים של נשים במהלך שני עשורים של התערבות ארה"ב באפגניסטן.

עשרות נשים בקריאות "לחם, עבודה וחירות" צעדו מול בניין משרד החינוך בקאבול, הלוחמים פיזרו אותן בירי באוויר והיכו אותן.

כמה מפגינות שמצאו מחסה בחנויות סמוכות נרדפו והוכו על ידי לוחמי הטליבאן בקתות הרובה שלהם, המפגינים נשאו כרזה שעליה נכתב "15 באוגוסט הוא יום שחור", כשדרשו זכויות לעבודה ויכולת להשפיע פוליטית.

"צדק צדק נמאס לנו מבורות" הם קראו, רבים מהן לא לבשו כיסוי פנים. "למרבה הצער, הטליבאן משירות הביון הגיעו וירו באוויר", אמרה ז'וליה פארסי, אחת ממארגני הצעדה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

"הם פיזרו את הנשים, קרעו את הכרזות שלנו והחרימו את הטלפונים הניידים של הרבה בנות". מוניסה מובאריז נשבעה להמשיך להיאבק למען זכויות נשים. "אם הטליבאן רוצה להשתיק את הקול הזה, זה לא אפשרי. אנחנו נפגין מהבתים שלנו", אמרה.

כמה עיתונאים שסיקרו את מחאת הנשים הראשונה מזה חודשים הוכו גם הם על ידי לוחמי הטליבאן, בעוד שרשויות הטליבאן אפשרו וקידמו כמה מחאות נגד ארה"ב, הן סרבו לתת אישור לכל מחאת נשים מאז שחזרו לשלטון.

טאליבן אפגניסטן הפגנה זכויות נשים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד