י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש מחסימת צירים

אסון החניקה בירושלים: בג"ץ ידון בערעור המשפחה, היערכות לחידוש המחאות

יומיים לאחר האסון המצער בירושלים - בג"ץ צפוי לדון הבוקר בנתיחת גופתו של הילד בן ה-4, אשר נחנק למוות על ידי דודו, מתמודד נפש, בשכונת רמות בבירה | 'הפלג' ו'העדה החרדית' ייצאו לסבב הפגנות נוסף ברחבי הארץ - בסמוך למועד הדיון | המשטרה נערכת לחידוש המחאות

אסון החניקה בירושלים: בג"ץ ידון בערעור המשפחה, היערכות לחידוש המחאות
מחאה בירושלים צילום: ישי ירושלמי

בג"ץ ידון הבוקר (שני) בערעור שהגישו בני משפחתו של הילד שלפי החשד נחנק למוות על ידי דודו בירושלים. בני המשפחה, באמצעות המחלקה המשפטית של ארגון זק"א, דורשים לבטל את החלטת בית משפט השלום - שקיבל אתמול את עמדת הפרקליטות ואיפשר לבצע נתיחה בגופת הילד. בני המשפחה הביעו את התנגדותם הנחרצת לביזוי המת.

על רקע הדיון שיתקיים בסביבות השעה 11:30, במשטרה נערכים לחידוש המהומות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'פלג הירושלמי' החליטו על סבב הפגנות נוסף ומשמעותי יותר, החל מהשעה 11:15 - בכל רחבי הארץ, זאת לאחר ערב של מחאות סוערות אמש בכמה מוקדים, המרכזיים שבהם היו ברחובות יחזקאל ובר אילן בירושלים וברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. הפגנות נערכו גם בכניסה למודיעין עילית ובבית שמש. במחאות השתתפו מאות מפגינים מ'העדה החרדית' ו'הפלג הירושלמי'. בירושלים נעצרו לפחות חמישה בני אדם. בחצות הודיעו המארגנים על סיום המחאות, אך ברחוב אילן המשיכו מתפרעים לגרום נזקים לתשתיות באתרי הרכבת הקלה.

בהפגנות, לפי המשטרה, השתתפו מאות מפרי סדר שחסמו צירים, התפרעו, יידו אבנים וחפצים ושרפו פחי זבל. לפחות חמישה חשודים נעצרו. "כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר. פעילות המשטרה להשבת הסדר במקום נמשכת", נמסר אתמול מהמשטרה. המשטרה, יש לציין, לא הצליחה להשיג שליטה והצירים נותרו חסומים לתנועה במשך זמן רב.

"לאור ההחלטה הדורסנית של בית המשפט בירושלים לקבל את דרישת המשטרה והפרקליטות ולבצע ניתוח שלאחר המוות בגופת הפעוט החרדי בן ה-4 מירושלים, ובמקביל לערעור שתגיש המשפחה בבוקר", נאמר בהודעת 'הפלג הירושלמי', "הורו כעת גדולי התורה לרבבות בני התורה בכל רחבי הארץ לצאת ולהפגין כבר הערב בכל עוז ותוקף נגד ניתוחי מתים וחילול כבוד המת רח"ל".

בתוך כך, בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של הדוד, בהסכמת הצדדים, בעשרה ימים. לבקשת סנגורו של החשוד, ניתן על ידי בימ"ש צו איסור פרסום על פרטיו של החשוד במעשה, זאת עד לאחר קבלת תוצאות אבחון רפואי.

בבית החולים שערי צדק נקבע אמש מותו של בן ה-4, שלפי החשד נחנק ע"י דודו, מתמודד נפש, בשכונת רמות בבירה. במשטרה מייחסים לדוד חשד לרצח. מבית החולים נמסר כי מותו של הילד נקבע בתום מאמצי החייאה ארוכים. "הצוותים במלר"ד ילדים וביחידה לטיפול נמרץ ילדים נלחמו במשך שעות על חייו ולצערנו לא נותר אלא לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצער המשפחה".

שוטרים בזירה\\פלאש 90

הילד אותר בשבת בבוקר כשהוא ללא הכרה. בני המשפחה מצאו את הילד בחדרו והזעיקו את כוחות ההצלה אשר העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים שערי צדק במצב קריטי, תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. כוחות משטרה שהגיעו למקום עצרו לאחר בירור ראשוני את בן משפחתו של הילד בחשד שחנק אותו.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי במהלך הבוקר שהו מספר בני המשפחה בדירתם של הסב והסבתא, שם מתגורר גם בן המשפחה. בשלב מסוים הבחינו כי הילד לא עונה לקריאתם. בעקבות כך, אבי המשפחה הוזעק מבית הכנסת, ולאחר זמן מה, כשהבחינו כי דלת חדרו של החשוד נעולה, פרצו אותה ומצאו את הילד מוטל על הרצפה ללא הכרה. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד בשנות ה-20 לחייו.

 

ניתוחי מתים הפגנות הפלג הירושלמי העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד