ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בן שנה ושלושה חודשים

סכנת חיים: פעוט בלע בורג בעת ששיחק עם קופסת ברגים

הודות לערנות של האם נמנעה סכנת חיים לפעוט שבלע בורג. הבורג שתוך זמן קצר הגיע לתרסריון חולץ בהצלחה. האם טפחה לו על הגב וראתה שהשיעול נרגע. אך מאחר ומצאה על הרצפה קופסא וברגים מפוזרים. החליטו ההורים להעבירו לבית חולים שם התגלה כי הוא בלע בורג

סכנת חיים: פעוט בלע בורג בעת ששיחק עם קופסת ברגים
הבורג שחולץ מהפעוט צילום: פדה-פוריה

הודות לערנות של אמא לפעוט שבלע בורג נמנעה סכנת חיים, הבורג שתוך זמן קצר הגיע לתרסריון חולץ בהצלחה ע"י ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, במרכז הרפואי פדה-פוריה.

הפעוט מטבריה, בן שנה ושלושה חודשים הועבר למיון המרכז הרפואי פדה פוריה ביום רביעי האחרון לאחר שאמו הבחינה ששיחק בבית עם קופסא של ברגים שמצא. האם סיפרה ששמעה את הפעוט משתעל ומשתנק, היא מהרה לטפוח לו על הגב וראתה שהשיעול נרגע. אך מאחר ומצאה על הרצפה קופסא וברגים מפוזרים החליטו ההורים להעבירו בדחיפות למיון כדי לוודא שהוא לא בלע את אחד הברגים.

"בצילום רנטגן ראינו בקיבה בורג. כשפעוט בולע גוף זר וחד, מדובר במצב חירום שמחייב פעולת הוצאה מיידית. חייבים להוציא את הגוף הזר במהירות לפני שעובר את הקיבה מאחר והבורג עלול היה להיתקע במעי ואף לגרום לחור בדופן המעי. מצב שיכול לגרום לסיבוכים קשים ומסכני חיים". מסביר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, במרכז הרפואי.

הבורג בבטנו של הפעוט

בחדר ניתוח, ד"ר און שלף את הבורג מהתריסריון של הפעוט בשיטה אנדוסקופית ותחת הרדמה כללית. "הצלחנו לאתר את הבורג ולשלוף אותו מהתריסריון, כלומר הוא כבר הספיק לעשות את הדרך לעבר המעיים. לשמחתנו, יום למחרת הפעולה, הפעוט כבר חש בטוב, אכל ושתה ויכולנו לשחרר אותו לביתו".

לסיום, ד"ר און מבקש מההורים להקפיד ולגלות ערנות רבה למניעת בליעת חפצים ע"י פעוטות וילדים ובעיקר חפצים מסוכנים כמו: ברגים וחפצים חדים, סוללות, מגנטים, וחפצים גדולים אשר עלולים לחסום את הוושט. במקרה של פעוט או ילד שבלע חפץ מסוכן כזה, נדרשת התערבות מידית ויש להגיע לביה"ח בדחיפות.

 

בורג בית חולים פוריה טבריה קיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד