י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השלמה מהצד

הצעד של משרד הכלכלה למחסור בעובדים מיומנים בתעשייה

על רקע מחסור בעובדים מיומנים בתעשייה: משרד הכלכלה והתעשייה מזמין את המעסיקים להגיש בקשות לקבלת היתרים להעסקת עובדים זרים מיומנים לתעשייה הישראלית | מדובר על הקצאה לכ-1,200 מהנדסים, הנדסאים, טכנאים, חשמלאים, מפעילי מכונות ועוד

הצעד של משרד הכלכלה למחסור בעובדים מיומנים בתעשייה
מפעל. אילוסטרציה צילום: unsplash

לאור המחסור בעובדים מיומנים, מודיעה שרת הכלכלה והתעשייה על פתיחת הקצאה נוספת להגשת בקשות להעסקת עובדים זרים מיומנים בתעשייה. 

מדובר על הקצאה לכ-1,200 מהנדסים, הנדסאים, טכנאים, חשמלאים, מפעילי מכונות ועוד. זאת בהתאם למכסה להעסקת עובדים זרים בענף התעשייה שנקבעה בהחלטת הממשלה 602, אשר תיקנה את החלטת הממשלה 4110.

בשלהי שנת 2021 פורסמה הקצאה עבור 1500 עובדים זרים מיומנים לענף התעשייה, במסגרתה ניתנו עד כה היתרים לכ-300 עובדים. בהתאם להחלטות הממשלה בנושא, יש להעסיק את העובדים הזרים בשכר שלא יפחת מ-130% מהשכר הממוצע במשק.

לאחר ששרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי, חתמה על תקנות עובדים זרים (פיקדון לעובדים זרים) (תיקון), התשפ"ב-2022, שאושרו בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת ביום 11.5.22, התכנס פעם נוספת הצוות הבין משרדי בהובלת מנכ"לית זרוע העבודה, אשר עדכן המלצותיו ביחס לאופן הקצאת העובדים, משלחי היד בהם יועסקו ועוד. כעת, עם הגשת המלצות הצוות למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה ביום 25.7.22, ניתן לפרסם הקצאה ליתרת המכסה, בסך כ-1,200 עובדים.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי הגיבה למהלך: "העסקתם של עובדים זרים מיומנים במגוון משלחי יד בתעשייה היא כלי משלים והכרחי, וזאת לצד התהליכים שמובילים התעשיינים הישראלים בסיוע משרד הכלכלה, לכניסת אוטומציה, דיגיטציה וייצור מתקדם, וזאת לטובת שמירה על כושר התחרות והגברת הפריון".

 

משרד הכלכלה עובדים מחסור מעסיקים עובדים זרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד