י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נס רפואי

תשע נשמות: אישה מתה 10 פעמים ב-19 שנים

אישה בת 63, שלבה עצר מלפעום עקב מצב רפואי נדיר, מתה 10 פעמים ב-19 שנים. היא נותרה בחיים הודות לדפיברילטור בגודל קופסת גפרורים שהוכנס לתוך גופה. לפני שני עשורים הותקן לה מכשיר שיכול לשמור על פעימות הלב. הוא הפעיל מחדש את הלב שלה 10 פעמים

תשע נשמות: אישה מתה 10 פעמים ב-19 שנים
אילוסטרציה צילום: Pixabay

אומרים כי לחתולים יש תשע נשמות, אבל אישה אחת בארה"ב נתנה משמעות אחרת לביטוי הזה לאחר כשחזרה מהמתים עשר פעמים. מורה לשעבר בבית הספר בת 63, סובלת מקרדיומיופתיה היפרטרופית (HCM) - מחלת שריר לב שפוגעת באחד מכל 500 אמריקאים ובריטים.

הותקן לה דפיברילטור מושתל (ICD) - מכשיר שמניע את הלב אם הוא מפסיק לפעום - כאשר רופאים הכניסו את המכשיר ב-2003 לתוך גופה. בדרך כלל המכשיר בא לידי שימוש רק פעם אחת בחייו של המטופל, אם בכלל.

אבל האישה ששמה לא פורסם מדולות' שבמינסוטה, ניצלה 10 פעמים במהלך 19 שנים. הלב שלה הפסיק לפעום ל-18 שניות בהזדמנות אחת. רופאים במרכז הרפואי Tufts בבוסטון, מסצ'וסטס, אמרו כי המקרה שלה מראה את 'הכוח והעמידות של המכשירים' לשימור חיים.

מנתונים שנאספו מה-ICD התגלה כי הלב שלה הפסיק לפעום למשך 18 שניות שנחשב למשך הזמן הארוך ביותר במהלך מצב כמעט מוות התשיעי שלה, שהתרחש בשעה 4 לפנות בוקר. המכשיר זעזע את לבה והחזיר אותו לקצב הרגיל שלו. גם לגבר מדנמרק כריסטיאן אריקסן הותקן מכשיר ICD לאחר שהתמוטט כאשר ליבו הפסיק לפעום לחמש דקות במהלך משחק ספורט במאי האחרון.

חתול התקף לב מוות נס רפואי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד