י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בניגוד להערכות אמריקאיות

אל-קאעידה מחדשת את מחנות האימונים באפגניסטן

מקורות ללוחמה בטרור בבריטניה טוענים כי ארגון אל-קאעידה הקים בחשאי בסיסים קטנים במדינה שסועת המלחמה אפגניסטן, ומכין לוחמים בתוך הכאוס המהווה איום גדול על העולם המערבי. צבא ארה"ב פוצץ את אחד הבסיסים החדשים של אל-קאעידה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

ארגון הטרור אל-קאעידה הקים מחדש מחנות אימונים באפגניסטן והוא שוב מהווה איום גדול על המערב, כך חוששים מקורות נגד הטרור. הארגון הקים בסתר בסיסים קטנים במדינה שסועת המלחמה ומכינה לוחמים בתוך הכאוס. מספר הלוחמים כמה אלפים, רבים מהם נעזרו על ידי הטליבאן האפגני. כך מדווח ה'דיילי מירור'.

מקורות ביטחוניים אמרו לעיתון כי סוכנות הביון האמריקאית ה-CIA מנסה להתמודד עם האיום באמצעות מל"טים. על פי ההערכות, צבא ארה"ב פוצץ את אחד הבסיסים החדשים של אל-קאעידה מספר ימים לאחר שחיסל את מנהיג ארגון הטרור איימן אל-זוואהירי כשעמד על מרפסת ביתו בקאבול.

מקור צבאי מערבי אמר: כי "מתקפת מל"ט שהגיעה זמן קצר לאחר שזוואהירי חוסל מעידה על עידן חדש במאבק בטרור" אמר הגורם. "סביר להניח שזה היה מחנה אימונים לטרור, נוכחותו של זוואהירי בקאבול הייתה אישור לכך שאל-קאעידה משחזר את טביעת הרגל באפגניסטן כבר די הרבה זמן, אבל סביר מאוד שיש עוד מחנות אימונים כאלה וסביר מאוד שהם נמצאים בעמדות שבהן היו לכוחות הקואליציה פעם מחנות".

חבר הפרלמנט של הלייבור ג'ון ספלר, סגן יו"ר ועדת ההגנה הפרלמנטרית אמר: "ברור שהנהגת הטליבאן באפגניסטן התנערה מהבטחתה לא לארח את אל-קאעידה, ונכון לפעול כדי למנוע מאל-קאעידה להוות שוב איום על החיים והחירות ברחבי העולם". קולונל ריצ'רד קמפ, שפיקד על הכוחות הבריטיים באפגניסטן, אמר: "אין לי ספק שיש מחנות אימונים של אל-קאעידה באפגניסטן ואלה מהווים סכנה ברורה".

אך בניגוד לדברים הללו. בסיכום הערכת המודיעין האמריקאי נאמר בסוף השבוע, כי קהילת המודיעין קבעה, כי פחות מ-12 בכירי אל-קאעידה נותרו באפגניסטן, וככל הנראה היו שם לפני שקאבול נפלה לידי הטליבאן בשנה שעברה. והמנהיג איימן אל-זוואהירי שהיה דמות מפתח, היה היחיד שניסה להתבסס מחדש במדינה לאחר שכוחות ארה"ב עזבו.

ארה"ב מעריכה כי החברים הנותרים אינם מעורבים בתכנון תקיפות מחוץ לאפגניסטן, וכי לקבוצה כולה "אין יכולת לפתוח בהתקפות נגד ארה"ב או האינטרסים של ארה"ב מחוץ לאפגניסטן".

טאליבן אל קעידה איימן אל זוואהירי בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד