ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הצהרה לתקשורת ב-20:00

בעקבות הנתק: בן גביר יכריז על ריצה עצמאית

בעקבות נתק של ימים ארוכים במשא ומתן, יו"ר מפלגת עוצמה יהודית יכנס הערב מסיבת עיתונאים - בה הוא צפוי להודיע על ריצה עצמאית, זאת בעקבות קשיים משמעותיים במגעים עם סמוטריץ' | למרות זאת: ייתכן ויצליחו להגיע להסכמות עד למועד סגירת הרשימות

בעקבות הנתק: בן גביר יכריז על ריצה עצמאית
איתמר בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת איתמר בן גביר יקיים הערב (שני) הצהרה לתקשורת, במסגרתה הוא צפוי להכריז על ריצה נפרדת בבחירות הקרובות. אם זאת, ייתכן ויצליח להגיע להסכמה עם סמוטריץ' עד לסגירת הרשימות.

בהודעת הרשמית נאמר כי "יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, יערוך מסיבת עיתונאים הערב בשעה 20:00 בכפר המכביה, וימסור הודעה פוליטית חשובה".

ההחלטה של בן גביר להכריז על ריצה נפרדת מגיעה אחרי שניסה להביא את סמוטריץ' למו"מ בימים האחרונים בכמה דרכים, באופן אישי וגם דרך גורמים חיצוניים, כולל אתמול. הפעם האחרונה שהיו שיחות היו יומיים לפני תשעה באב. הסכסוך העיקרי הוא בנוגע לזהות המועמד במקום השביעי ברשימה המשותפת.

לפי ההצעה האחרונה שהגיעה להסכמה עקרונית, 'עוצמה יהודית' מקבלת את מקומות 2,5,7,9,10 ו'הציונות הדתית' את מקומות 1,3,4,6,8 אך הצדדים חלוקי לגבי המקום השביעי, שתשפיע גם על אופי הרשימה והחלוקה בניהם.

במהלך כנס שקיים בשבוע שעבר, בן גביר אמר לתומכיו כי הוא לא יחכה לפריימריז שמתקיימים במפלגתו של סמוטריץ', שהוא נערך לריצה נפרדת: "אבל שאף אחד לא יטעה ושאף אחד לא יתבלבל - 'עוצמה יהודית' היום חזקה כמו שהיא לא הייתה מעולם".

התרחיש שממנו חוששים בגוש נתניהו הוא מקרה שבו אחת משתי המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה, מה שירחיק באופן סופי מ-61. אלא שהצדדים צפויים להתחזק עם שחקנים נוספים - בהם מפלגת 'נעם' ועמיחי שיקלי, שכרגע מובטח לו שיריון במפלגת הליכוד.

 

איתמר בן גביר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד