י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
ארונו יגיע לארץ

הלם ואבל: המשגיח מירושלים נפטר באמצע החופש

משגיח ישיבת "מאור התורה" בירושלים הגאון הצדיק רבי פנחס אלגרבלי זצ"ל, נפטר בצרפת שלקה באירוע מוחי. בני הישיבה השוהים בקעמפ במירון קיבלו את הבשורה בהלם. בחורים מהישיבה מספרים כי הוא היה דמות חשובה בישיבה ומדובר באבדה גדולה לישיבה ולעולם התורה הספרדי. ארונו יגיע לקבורה בארץ הקודש לקראת יום רביעי

הלם ואבל: המשגיח מירושלים נפטר באמצע החופש
הגאון רבי פנחס אלגרבלי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצרפת הסתלק לעולמו בחטף הגה"צ רבי פנחס חיים אלגרבלי זצ"ל, משגיח ישיבת 'מאור התורה' בירושלים והמשגיח האחראי על ה'חוצניקים' בישיבת "קול תורה' והוא בן 58 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי המשגיח יצא לחופשה עם משפחתו לנופש בהרים בצרפת ובשבת עוד הספיק לעשות סיום על מסכת עבודה זרה. אלא שבמוצאי שבת חש ברע ונסתלק לבית עולמו כשהוא מותיר אחריו את רעייתו ושני ילדים.

המשגיח היה אדם מיוחד ונעים הליכות, אהוב על כולם ותלמיד חכם עצום. נודע כמדריך חתנים מהשורה הראשונה ונהג לארח בביתו בחורים חוצניקים להם העניק אהבה גדולה.

בבחרותו למד בישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים שם עשה חיל בלימודיו ונודע לאחד מבחירי הישיבה והיה חביב על רבותיו.

בהגיעו לפרק האיש מקדש, נישא לרעייתו שתחי' בתו של הגאון רבי שמעון ויזמן זצ"ל, ראש ישיבת אשל.

ברבות השנים מונה לשמש כמשיב בישיבת 'קול תורה' ומאוחר יותר למשגיח בישיבת מאור התורה, בראשות הגאון רבי אברהם סאלים. במקביל שימש כאמור כאחראי על הבחורים החוצניקים בקול תורה.

היה אהוב על תלמידי הישיבה בהיותו דמות מיוחדת ומסבירת פנים בצורה מופלאה.

בתקופה האחרונה חש בחולשה רבה ולא ידע את פשרה. במוצ"ש האחרון, לאחר שהתמוטט, התברר כי היה לו גידול מאד מסוכן במח, מה שגרם לו להתמוטט ולהילקח בחטף לבית עולמו.

אחד התלמידים מספר ל'בחדרי חרדים' כי בהיותו בחופשת בין הזמנים בצרפת התעקש מאד לעשות סיום מסכת עבודה זרה בהרי האלפים הצרפתיים ואמר כי היות וזה מקום של גויים, הוא רוצה לקדש את המקום. המשגיח תכנן לעשות זאת בשבת, לאשתו שהציעה לחכות ליום ראשון שיהיה מנין אמר כי הוא חשב לעשות זאת בשבת ולא רוצה לשנות את החלטתו ויהי לפלא.

עוד תלמיד מספר כי המשגיח היה אדם שמח מאוד בצורה מופלגת. בשבת האחרונה עוד השתעשעו עמו ילדי המשפחה והיה שרוי בשמחה גדולה.

לפני כעשור נסתלק לבית עולמו אחיו הרה"ג רבי יוחנן אלגרבלי זצ"ל מראשי ישיבת חזון ברוך בצרפת.

תלמידי ישיבת 'מאור התורה' קיבלו את הבשורה על פטירת המשגיח בעת שהם שוהים בקעמפ של הישיבה במירון. בהנהלת הישיבה שוקלים כיצד להמשיך את הקעמפ ובאיזו מתכונת בעקבות פטירתו.

מסע הלוויה הערב (שני) בשעה 19:00 שעון צרפת בעיר גרנובל הסמוכה להרים, וארונו צפוי להגיע ביום רביעי לישראל ומסע הלוויה יצא מהיכל ישיבת 'מאור התורה' בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישיבת קול תורה צרפת פטירה פתאומית הרב פנחס אלגרבלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד