י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השליכו פסולת בהיקף של 25 אלף טונות וזיהמו את הנחל

כתב אישום נגד חברת ב.ע.ע. עבודות עפר ופיתוח בגין מספר עבירות סביבתיות, הכוללות השלכת פסולת לא חוקית בהיקף של 25 אלף טונות וללא היתרים במרחב נחל טירה

השליכו פסולת בהיקף של 25 אלף טונות וזיהמו את הנחל
פסולת מזהמת צילום: יקיר חוכימה, המשרד להגנת הסביבה

בעקבות חקירה פלילית שביצעה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, הגיש המשרד להגנת הסביבה כתב אישום פלילי נגד חברת ב.ע.ע. עבודות עפר ופיתוח בבית משפט השלום בכפר סבא בשל עבירות סביבה ורישוי עסקים.

לפי כתב האישום, החברה הקימה בפאתי העיר טירה תחנת מעבר פיראטית לפסולת, על שטחים חקלאיים הסמוכים לנחל טירה. בתחנה נערמו פסולות בניין וגזם שיצרו מפגעים סביבתיים באזור.

באתר נוסף ביישוב טירה התגלה אתר הטמנה שבו, לפי כתב האישום, העוסקים השליכו פסולת רבה אשר חלקה גם הוטמן בקרקע, ללא רישיון, בניגוד לחוק ותוך כדי פגיעה קשה בסביבה. 

במסגרת החקירה, בסיור שערכו חוקרי המשטרה הירוקה וגורמי מקצוע במחוז מרכז של משרד להגנת הסביבה, נערכו מדידות שהצביעו על כ-25 אלף טונות של פסולת במקום. 

שאריות מהפסולת שנמצאה במקום זיהמה חלקים מנחל טירה הזורם בצמוד והובילה לשינוי בתוואי הנחל, דבר המסכן את איכות המים שנמצאת באקוויפר החוף, שמהווה מקור מים נקיים חשוב באזור המרכז ובנחל אלכסנדר שנמצא בקרבת מקום. חסימת הנחל על ידי הפסולת הובילה להצפות באזור.

בנוסף, במתחם תחנת המעבר אירעו שריפות פסולת, אשר גרמו לזיהום אוויר בלתי סביר העלול לפגוע בבריאות תושבי המקום. מכתב האישום עולה, כי בעלי תחנת המעבר הפעילו את העסק ללא רישיונות או היתרים הנדרשים על ידי המשרד להגנת הסביבה. 

את המשרד להגנת הסביבה מייצג עו"ד משה שמיר עם הלשכה המשפטית של המשרד. המשרד ימשיך לפעול כנגד עבריינות סביבתית בכל האמצעים העומדים לרשותו, במטרה למצות את הדין עם האחראים לפגיעה בסביבה ולשמור על הסביבה נקייה, בריאה ובטוחה.

 

 

המשרד להגנת הסביבה פסולת זיהום מפעל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד