י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיא של 14 שנה

"המחירים בשמיים": הפתרון של נתניהו לזינוק במדד המחירים • צפו

יו"ר האופוזיציה נתניהו התייחס למדד המחירים לצרכן שפורסם הערב והראה זינוק נוסף במחירים: נתניהו תקף את התנהלות הממשלה שמתעלמת לדבריו מעליית המחירים תוך שהוא טוען כי במציאות הפוליטית בישראל רק הליכוד יכול להקים ממשלה יציבה שתוריד את המחירים

"המחירים בשמיים": הפתרון של נתניהו לזינוק במדד המחירים • צפו
נתניהו בהצהרה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה הערב (שני) כי מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי 2022 ב-1.1% והשלים עלייה של 5.2% בשנה האחרונה, ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו פרסם סרטון ובו תקף את התנהלות הממשלה שמתעלמת מעליית המחירים תוך שהוא טוען כי במציאות הפוליטית בישראל רק הליכוד יכול להקים ממשלה יציבה שתוריד את המחירים.

מוקדם יותר פורסם כי על פי נתוני הלמ"ס, מדד המחירים לצרכן זינק בחודש יולי האחרון ב-1.1% וכי האינפלציה בישראל הגיעה ל-5.2%. בין עליות המחירים הבולטות ניתן למנות את הפירות הטריים שעלו ב-8.5%, מחירי התחבורה שעלו ב-3.3%, ומחירי הדיור שעלו ב-1.2%. בנוגע לשוק השכירות, עבור 10% מהשוכרים שחידשו חוזה נרשמה עליה של כ-3.5%, בעוד עבור 4% מהשוכרים, נרשמה עלייה של כ-7% בשכר הדירה. 

גם מחירי הדיור עלו בחודשים מאי-יוני 2022 ב-2% לעומת אפריל מאי, ובכך השלימו עלייה של 17.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זוהי עליית המחירים השנתית הגבוהה ביותר מזה עשור.

בתגובה לפרסום מדד מחירי הדירות, מסר נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו: "לצערנו הרב, הממשלה טרם הפנימה כי מחירי הדירות ימשיכו לעלות כל עוד תונהג מדיניות של הגרלות וגימיקים שונים ומשונים שלא מעניקים פתרונות ליותר מ-90% מהציבור. הפתרון היחיד לטיפול במשבר הוא שהממשלה תמכור לקבלנים וליזמים את כל הקרקעות שהיא יכולה למעל 300 אלף יחידות דיור שיש לה. שפע הקרקעות הוא זה שיגרום לירידה חדה במחירים". 

 

בנימין נתניהו יוקר המחיה בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד