י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הכסף לא נמצא

נשיא אפגניסטן לשעבר סירב להגיב על "מזומנים גנובים"

נשיא אפגניסטן לשעבר קונן על "מצבה הגרוע מאוד בהיסטוריה" של אפגניסטן. אך לא התייחס לחשדות שגנב 160 מיליון דולר במזומן. החוקרים שלחו 56 שאלות כתובות לגאני ב-28 ביולי, אך קיבלו תשובות רק לשש מהשאלות הללו

נשיא אפגניסטן לשעבר סירב להגיב על "מזומנים גנובים"
אשרף גאני צילום: unsplash/ויקיפדיה

נשיא אפגניסטן לשעבר אשרף גאני עדיין מתנהג כמו נשיא אפגניסטן, מגלותו באיחוד האמירויות הערביות שם נחת לאחר שנמלט מארמון הנשיאות כשכוחות הטליבאן גדשו את הבירה קאבול ב-15 באוגוסט 2021. הוא מעניק ראיונות על דמוקרטיה ומפרסם הודעות דיפלומטיות ליותר מ-2.8 מיליון עוקביו ברשתות החברתיות

משרד המפקח הכללי לשיקום אפגניסטן של ארה"ב חקר בשנה האחרונה האשמות שלפיהן יותר מ-160 מיליון דולר במזומן הועלו על מסוקים שהובילו את גאני, אשתו וכמה מעוזריו לעיירה באוזבקיסטן בגבול אפגניסטן לאחר פלישת הטאליבן.

ההאשמות הועלו לראשונה על ידי השגרירות הרוסית בקאבול ושגריר אפגניסטן בטג'יקיסטן, שהאשימו את המנהיג לשעבר בהוצאת 160 מיליון דולר במזומן מהמדינה. בעוד החוקרים לא מצאו ראיות לכך שהמזומנים הועמסו על המסוקים במהלך הטיסות הכאוטיות מקאבול, הם חוקרים להיכן נעלמו עשרות מיליוני דולרים מקופת ממשלת אפגניסטן.

גאני, שהכחיש שוב ושוב שגנב כסף מזומן, סירב לענות על שאלות של המשרד במהלך החקירה, ואמר כי יענה רק על שאלות באמצעות עורך דינו בוושינגטון הבירה. הוא קונן על מצבה של אפגניסטן ולא ענה לשאלות של החוקרים. הוא קיבל 56 שאלות כתובות באמצעות ריד ויינגרטן, תובע פדרלי לשעבר שמתמחה בהגנה פלילית בעבירות צווארון לבן ב-28 ביולי, אך קיבל תשובות רק לשש מהשאלות הללו.

מייקל רובין, מומחה למזרח התיכון אמר ל'ניו יורק פוסט' כי "זה לא מריח טוב ובעצם זה לא נראה טוב הסיפור של הכסף, אך אין תיעוד של הכסף". גאני אמר ל-CNN בראיון ביום ראשון שהוא מאוד מקווה לחזור לאפגניסטן בשלב מסוים.

גאני, בעל דוקטורט באנתרופולוגיה מאוניברסיטת קולומביה ושותף בכתיבת הספר "תיקון מדינות כושלות: מסגרת לבנייה מחדש של עולם שבור", פרסם בשבוע שעבר ראיון בפרסית בפייסבוק, שכותרתו "הנפילה של הדמוקרטיה, סיבותיה והשלכותיה".

"איחוד האמירויות קיבלה בתחילה את גאני בתנאי שהוא ישתוק", אמר רובין. "גאני, לעומת זאת, תמיד התענג על תשומת לב. השתיקה קשה לו. יש לו נטייה לומר דברים מוזרים יותר ויותר כדי למשוך תשומת לב, וזה בסופו של דבר יהיה מביך עבור האמירויות".

אשרף גאני אפגניסטן איחוד האמירויות מיליוני דולרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד