ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"מחויבים על פי הסכם"

למרות הלחצים והסנקציות: ארה"ב תעניק ויזה לנשיא איראן

תחת לחץ לשלול אשרת כניסה לנשיא איראן, משרד החוץ האמריקני הודיע כי עליו לעמוד בהתחייבויות לאומות המאוחדות במסגרת ההסדר שלה כמדינה המארחת. רישומי הוויזה חסויים לפי החוק האמריקאי ולא ניתן לדון בהם

למרות הלחצים והסנקציות: ארה"ב תעניק ויזה לנשיא איראן
איברהים ראיסי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

שבעה סנאטורים רפובליקנים שלחו מכתב ב-2 באוגוסט לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובו קראו לו לשלול אשרות כניסה לנשיא איראן אברהים ראיסי ולמשלחת האיראנית שאמורה להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם בספטמבר. ראיסי אמור לנאום באירוע.

דובר מחלקת המדינה אמר כי הם "מחויבים על פי הסכם מטה האומות המאוחדות" הדובר הוסיף: "אנו לוקחים ברצינות את ההתחייבויות שלנו על פי הסכם המטה של ​​האו"ם. יחד עם זאת, ממשל ביידן יוודא שיש הגנה על כל האמריקנים מפני איומי אלימות וטרור".

הדובר אמר כי רישומי הוויזה חסויים לפי החוק האמריקאי ולא ניתן לדון בהם. הסנאטורים כתבו כי "מעורבותו של ראיסי ברצח המוני באיראן לפני עשרות שנים, והנסיון של המשטר האיראני להתנקש בפקידי ארה"ב על אדמת ארה"ב הופכים את מתן אפשרות הכניסה לראיסי לארצנו לאיום בלתי נסלח על הביטחון הלאומי".

המכתב הגיע שבועות לפני שמשרד המשפטים הודיע ​​על כתב אישום נגד חבר משמרות המהפכה האיסלאמיים של איראן בגין תכנון התנקשות נגד היועץ לביטחון לאומי לשעבר של ארה"ב, ג'ון בולטון. דיווחים שונים הצביעו על כך ששר החוץ לשעבר מייק פומפאו, שר ההגנה לשעבר, מארק אספר, ונציג מחלקת המדינה לשעבר של איראן בריאן הוק היו גם מטרות לחיסול, יחד עם גורמים רשמיים בהווה.

ראיסי נמצא תחת סנקציות אמריקאיות מאז נובמבר 2019 בגין "שותפות להפרות חמורות של זכויות אדם", בתקופתו כראש מערכת המשפט באיראן. וושינגטון מאשימה אותו בכך שמילא תפקיד בהוצאות להורג המוניות ב-1988 בזמן שהיה התובע הראשי של בית המשפט בטהרן.

ראיסי שהפך לנשיא ביוני 2021. הוא החמיץ את האסיפה הכללית בשנה שעברה בגלל מגיפת הקורונה. שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם, ניקי היילי, קראה גם היא לממשל ביידן לאסור עליו כניסה.

בתקופת הנשיא רונלד רייגן, ארה"ב אסרה כניסה ליו"ר אש"ף דאז יאסר ערפאת להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם ב-1998. הנשיא לשעבר ברק אובמה דחה בקשת כניסה לשגריר איראן באו"ם ב-2014, והנשיא לשעבר דונלד טראמפ אסר כניסת שר החוץ של איראן ג'וואד זריף ב-2020.

אברהים ראיסי ארה''ב ויזה האומות המאוחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד