ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לקדם את השלום

דובאי, סעודיה וכפר חב"ד: המסע ההיסטורי של אנשי העסקים

שני אנשי עסקים יהודיים, המתגוררים בדובאי, מצאו דרך מקורית לציין שנתיים להסכמי אברהם: הם יצאו למסע ברכב - לישראל וחזרה. הם עברו בסעודיה, בשטחי הרשות הפלסטינית ובהמשך גם בירדן ובחריין. אתמול הם עצרו בכפר חב"ד והתפללו בהעתק הבית של הרבי מליובאוויטש

דובאי, סעודיה וכפר חב"ד: המסע ההיסטורי של אנשי העסקים
ברוס גורפיין וג'ו כהן צילום: אליהו לוי

מדובאי - לכפר חב"ד. שני אנשי עסקים יהודיים, ברוס גורפיין וג'ו כהן, המתגוררים בדובאי בשנים האחרונות, חיפשו דרך מקורית לציון שנתיים ל'הסכמי אברהם', ויצאו למסע היסטורי ברכב, מאיחוד האמירויות לישראל. בדרך, הם עברו בסעודיה, בשטחי הרשות הפלסטינית ובהמשך גם בירדן ובחריין.

מטרתם של אנשי העסקים, לקדם את השלום בין העמים ולחבר את החזון באמצעות המסע הייחודי שלהם. המסע יצא לדרך ביום שישי האחרון כשהם עברו את הגבול מעקבה לאילת. את השבת הם עשו בעיר הבירה ירושלים.

השניים מתעדים את המסע אונליין ברשתות החברתיות וזוכים לתגובות נלהבות, ויש גם פחות, בעיקר מצדם של אנטישמיים ואויבי ישראל.

מדובר במסע ראשוני מסוגו, ישיר, מדובאי לישראל ברכב. "בכל מקום שהגענו אליו וסיפרנו על המסע קיבלנו תגובות נלהבות", סיפרו השניים.

אתמול, יום שני, הגיעו השניים לכפר חב"ד, עם הרכב ועליו לוחית הרשות של דובאי. הם ביקרו בהעתק הבית של הרבי מליובאוויטש, "770" המפורסם, השוכן בליבו של הכפר.

הם התקבלו בחום רב על ידי אנשי הכפר והוזמנו להיכנס להעתק חדרו האישי של הרבי, שם נשאו תפילה להמשך המסע ולשלוות מליוני היהודים בארץ ישראל. "את חב"ד אנחנו מכירים היטב מדובאי", סיפרו השניים, "אנחנו בהיכרות אישית וחמה עם הרב לוי דוכמן, השליח של חב"ד במדינה".

דובאי בחריין סעודיה כפר חב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד