י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"אהוב על כולם"

האדמו"ר הבטיח שהפצוע הקשה יתעורר וקרא לכולם להתפלל

החסיד מברוקלין שניצל ממוות במוצאי שבת האחרון כאשר כדור שירה מחבל פגע בצווארו, מתאושש ומתקשר עם הסובבים אותו. "כולם אוהבים אותו, אז כולם היו בהלם. אבל בסופו של דבר, הכדור רק גירד את העורק. זה נס" | האדמו"ר מסאטמר הבטיח כי הוא יתעורר ואכן כך קרה

האדמו"ר הבטיח שהפצוע הקשה יתעורר וקרא לכולם להתפלל
ר' יהושע גליק על רקע האוטובוס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/באדיבות המצלם

כשעתיים לאחר שהתרחש פיגוע הטרור בירושלים במוצאי שבת האחרון, בארצות הברית יצאה שבת. אחד העסקנים מחסידי האדמו"ר המהר"א מסאטמר סיפר לאדמו"ר על החדשות הקשות מישראל, ועל מצבו הקשה של החסיד יהושע גליק, שרק לפני שנתיים החלים בחסדי שמים ממחלת הסרטן ל"ע.

הרב נפתלי משה אינדיג, מעסקני החסידות מספר ל'בחדרי חרדים' כי "סיפרו לאדמו"ר מיד בצאת השבת על המצב הקשה והחשש מהגרוע מכל, האדמו"ר מיד אמר שאין מה לדאוג והפצוע יתאושש, האדמו"ר קרא לכולם להתפלל ולהוסיף פרקי תהילים, והודיע לכל בתי הכנסת של סאטמר בארצות הברית להתפלל לרפואת יהושע גליק".

הרב אינדיג מספר כי גליק אחד האנשים האהובים בקהילה, הוא עובד כמנהל בתי אבות סיעודיים, והוא בוועד של הקעמפים של סאטמר בארצות הברית, "אדם טוב שמחפש רק לעזור לשני, רק לפני שנתיים הוא נרפא ממחלת הסרטן איתה התמודד, אנחנו מתפללים ומקווים לראות אותו בקרוב חזרה כאן בוויליאמסבורג", הוסיף וקיווה העסקן.

חברו של יהושע גליק, סיפר לתקשורת האמריקאית כי הוא חשש שחברו חלילה ימות או יישאר צמח. יואל לייפר סיפר: "חשבתי שאו שאני אלך ללוויה בקרוב או שהוא הולך להיות צמח", אמר לייפר על גליק בן ה-46, אב לתשעה ילדים מוויליאמסבורג שהגיע לארץ הקודש כדי להתפלל במקומות הקדושים לקראת נישואי בנו. "כולם אוהבים אותו, אז כולם היו בהלם. אבל בסופו של דבר, הכדור רק גרד את העורק. זה נס", מסכם יואלי.

ר' יהושע גליק הי"ו.

אחד מבניו של גליק, ברוך, שנפגע מקליע בזרועו, אמור להתחתן בחודש הבא. "האבא הגיבור קפץ מיד על אשתו והילדים כדי להגן עליהם מה שלא הפתיע אף אחד", סיפר חברו של גליק, יוסף פרידמן ל'ניו יורק פוסט'.

"הוא תמיד היה אדם חסר אנוכיות לחלוטין, באמת אדם עם לב טוב", אמר פרידמן. "אנשים טסו לישראל כדי להיות איתו, והוא התעורר. הוא לא יכול היה לדבר, אבל הוא אדם כל כך חיובי שהוא כתב כמה בדיחות על פיסת נייר כדי להראות להם שהוא בסדר".

"כל חייו הם מטרה לשמח אנשים, אתה יכול להטריד אותו 24 שעות, הוא דמות מפורסמת מאוד בקהילה כי הוא אדם מאוד חיובי. אנשים נעזרים בו, לדוגמה, לאחרונה הייתי מעורב בבניית בית. זה לא קל, זה מסובך, הוא הגיע כמה פעמים רק כדי לעזור לי ולתת לי רעיונות לדבר עם הקבלן".

זירת הפיגוע. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

הסנאטור היהודי, צ'אק שומר אמר כי גליק הינו "אהוב על כל הקהילה" וכינה את התקרית "מעשה מטריד ונתעב מאוד", כך במהלך מסיבת העיתונאים שערך ביום ראשון. "אנחנו בקשר עם מחלקת המדינה, ועם מנהיגים בישראל, ומנהיגי הקהילה היהודית בברוקלין כדי להציע כל סיוע שנוכל", אמר שומר שהוסיף לעדכן כי גליק נמצא "במצב קריטי, אבל ברוך השם, צפוי לשרוד".

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדאמס, אמר כי הוא נמצא בקשר עם "רשויות וממשלת ישראל כדי להבטיח שהצרכים שלהם ייענו". הוא הוסיף כי "תושבי ניו יורק עומדים לצד ישראל". התובעת הכללית של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס אמרה "מתפללים למען המשפחה מברוקלין ועל כל שאר הפצועים בפיגוע הנורא בירושלים".

ברוקלין וויליאמסבורג פיגוע ירי פיגוע בירושלים חסיד סאטמר יהושע גליק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד