י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפתעה בסערט ויז'ניץ: מי ניהל את ה'באטע'?

למרות ההכרזה לאחר מעריב בליל שבת כי האדמו"ר יגיע לעריכת השולחן, התייצב לבסוף בנו הגר"י הגר במקומו • בהמשך השבת השתתף האדמו"ר בתפילות ובסעודה שלישית

האדמו"ר מסערט. צילום ארכיון
האדמו"ר מסערט. צילום ארכיון

הפתעה בסערט ויז'ניץ: הרה"צ רבי יעקב הגר, בנו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, נכנס לערוך את ה'טיש' בליל שבת האחרונה, במקום האדמו"ר שחש חולשה ונבצר ממנו להגיע, חרף התכנית המקורית.

בערב שבת לא נרשמו אירועים חריגים שיצביעו על תשישות של האדמו"ר. סמוך לזמן הדלקת הנרות, נכנסו אל הקודש לא פחות מששה חתנים, כדי שהאדמו"ר יחבוש להם את השטריימל כנהוג, לרגל העלייה לתורה שחלה באותה שבת.

האדמו"ר השתתף בתפילות באופן פעיל, והכל זרם על מי מנוחות. לאחר התפילה, הוכרז על הטיש שיערוך האדמו"ר בשעה 23:00. בהגיע השעה היעודה, התאסף ציבור רב שביקש לחזות בעריכת השולחן על ידי האדמו"ר. בגין תשישותו של האדמו"ר - שנזקק לאחרונה למספר טיפולים רפואיים, הרי שכל עריכת שולחן מעוררת התרגשות מחודשת אצל החסידים.

לפתע, ללא כל ידיעה מוקדמת, כאשר האברכים והבחורים נצבו על הטריבונות ממתינים לכניסת האדמו"ר, הושלך הס ולהיכל בית המדרש נכנס בנו של האדמו"ר, רב הקהילה. התברר כי האדמו"ר לא חש בטוב, וכדי שלא לבטל את ה'טיש' עליו כבר הוכרז, הורה לבנו לנהל אותו במקומו, לראשונה בתולדות החסידות. יש לציין, שאצל החסידים מקפידים לקרוא לכך 'באטע' ולא 'טיש', למרות שהמעמד נשא מאפיינים רבים הדומים לעריכת השולחן.

בסערט ויז'ניץ מציינים, כי הגר"י כבר ערך מעמדי 'באטע' רבים, כאשר נבצר מהאדמו"ר לערוך שולחנו. אולם תמיד, היה הציבור מעודכן בכך מראש. כעת, מפאת חוסר המוכנות, הדבר נחת עליהם בהתרגשות ובהפתעה.

בריאותו הרופפת של האדמו"ר מעוררת שוב דאגה אצל הציבור הרב. אך בחסדי שמים, החששות התפוגגו, כאשר למחרת האדמו"ר נכח בתפילות שחרית, מנחה וערבית, ואף ערך כהרגלו את השולחן בעת ה'סעודה השלישית'. כך גם יצא האדמו"ר לאמירת קידוש לבנה, לשמחת לב החסידים.
סערט שולחן בן אדמו''ר חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד