כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הגר"ש עמאר פתח שנה עם רבני צה"ל • צפו

הראשל"צ הוזמן לטקס פתיחת שנה בקריה הצבאית בתל אביב • מה סיפר על אלמנתו של עמנואל מורנו הי"ד? • והיכן הסתובב בין טקסי האשכבה ביום הזיכרון? • תיעוד

הגר"ש עמאר פתח שנה עם רבני צה"ל • צפו

הראשל"צ הגר"ש עמאר, הוזמן הבוקר (ב) לטקס תחילת השנה החדשה על ידי הרב הצבאי הראשי הרב רפי פרץ והרבנים הצבאיים. הטקס התקיים במתחם הקריה הצבאית בתל אביב, ונכחו בו מפקד הקריה וסגנו, הרבנים הפיקודיים וחיילים רבים.

בהרמת הכוסית שנערכה בלשכת הרב הצבאי הראשי, הודה הרב הצבאי לגר"ש עמאר על ההכוונה הצמודה שהעניק לרבנות הצבאית לאורך כהונתו כרב הראשי לישראל, ועל מציאת הפתרונות לבעיות שהתגלו - על פי דרך ההלכה הצרופה.

הראשל"צ הגר"ש עמאר הודה לרב הצבאי הראשי על שיתוף הפעולה הפורה לאורך השנים, ועל ההישגים הרבים שהושגו בתחומי הגיור, העגונות, הכשרות ועוד.

הגר"ש עמאר הזכיר בדבריו את דברי חז"ל 'הליכות עולם לו - אל תקרי הלכות אלא הליכות', וסיפר: "בכל שנה ביום הזיכרון מתקיימים שני טקסים ממלכתיים. הראשון לחיילים הנופלים והשני לנפגעי פעולות איבה. במרווח שבין שני הטקסים נהגנו, הרבנים הראשיים, להסתובב בין מצבות הנופלים, לפגוש את המשפחות הכואבות, לערוך להם טקסי אשכבה ולעודד את רוחם. ראינו כיצד הם מתרגשים מהמעמד המיוחד.

"באותה הזדמנות פגשתי את אלמנתו של המפקד עמנואל מורנו הי"ד שנפל במלחמת לבנון השנייה, ושמעתי על מעשיו הגדולים למען עם ישראל - שרבים מהם נותרו עלומים עד היום. חיזקתי את רוחה של האלמנה באותה עת משבר קשה, ועד היום היא מספרת שהיא משתמשת ברעיונות שהשמעתי באוזניה כדי לעודד ולרומם משפחות אחרות שהשכול פקד אותם. הנה כך, זכינו שגם ההליכות נהפכו להלכות", סיים הגר"ש עמאר.

לאחר מכן התקיים כנס התעוררות לחיילים לקראת הימים הנוראים, במהלכו חיזק הגר"ש עמאר את החיילים הפועלים למען עם ישראל וברכם בשנה טובה ומתוקה.











הגרש עמאר קריה חיילים טקס הרמת כוסית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד