י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הפתעה בקרית ים: ש"ס והבית היהודי ירוצו יחד

שתי המפלגות שזכו בקדנציה הקודמת לנציג בודד לכל אחת - יאחדו כוחות במטרה להשיג את השלישי • דרעי אישר את הרשימה המשותפת, ואת מינויו של אלי גבאי לראש הסניף

אלי גבאי, יו"ר ש"ס בקרית ים.
אלי גבאי, יו"ר ש"ס בקרית ים.

איחוד מפתיע לקראת הבחירות המוניציפאליות: ש"ס והבית היהודי ירוצו ברשימה משותפת בעיר הצפונית קרית ים.

האיחוד אושר בידי יו"ר ש"ס אריה דרעי, כמו גם מינויו הרשמי של אליהו גבאי ליו"ר ש"ס בעיר. למעשה כיהן גבאי כיו"ר בפועל במשך השנה וחצי האחרונות, למרות שחברותו במועצה הגיעה לו מכוח המנדט אותו קיבל כאשר רץ בראש 'חזית דתית מאוחדת' שכללה את המפד"ל ויהדות התורה. רק לאחר שהוכיח כי הוא איש עשייה - החליט אלי ישי בשעתו להעמיד אותו בראשות סניף ש"ס.

לדברי גבאי, הוא צופה בין 2 ל-3 מנדטים לרשימה המאוחדת, "שתאחד את הציבור הדתי, החרדי והחילוני בעיר".

בבחירות האחרונות זכתה המפד"ל במנדט אחד, כך גם ש"ס, הפעם, כך מקווים, יביא האיחוד לעלייה במנדט למפלגה המשותפת. החשש היה כי ריצה בנפרד הייתה עלולה לפגוע בכוחה של כל אחת מהמפלגות.

רבני הישוב, ובראשם הרב יוסף אברקי, בירכו על המהלך.

נציג ש"ס במועצה היוצאת, שמעון חזן, הזדהה בישיבת ההזדהות עם הרשימה הגדולה בעיר, 'למען קרית ים', בראשות ראש העיר המכהן שמעון סיסו. רק 'ישראל ביתנו' (2 חברים) והמפד"ל הודיעו על ריצה משותפת ונפרדת מראש העירייה.

חזן החליט שלא להתמודד שוב ושלא לתמוך בראש העיר לאחר שנודע לו כי ש"ס מתכוונת להצטרף לבית היהודי. נזכיר כי חזן לא כיהן כיו"ר ש"ס בעיר, לאחר שהודח לפני כשנה ומחצה על ידי יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי.

גבאי כיהן כמנכ"ל אגודת הסטודנטים בקמפוס החרדי בקרית אונו, והוא מתמחה במשרד עו"ד אברקי. בפעילותו הציבורית הקים לשכה לסיוע משפטי, העביר את חוק השבת בעיר ופתח כולל ערב ומרכז לצעירים בשיתוף עם העיריה. כמי שהיה חלק מהקואליציה הצליח להביא לתמיכה משמעותית של ראש העיר בבתי כנסת ובצרכי דת.
קרית ים רשימה ש''ס הבית היהודי אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד