כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

המטה החרדי בליכוד עתר: בני ברק תלך לקלפי

עתירת המטה החרדי בראשות קובי וידר התקבלה, ובית הדין של הליכוד החליט לחייב הליכה לבחירות בבני ברק • ניצחון לוידר גם בדיון על השליטה בסניף הליכוד בעיר

וידר. צילום ארכיון
וידר. צילום ארכיון



במטה החרדי בליכוד נרשמה היום (ב) שביעות רצון מהחלטת בית המשפט של הליכוד - לחייב את המפלגה המקומית לרוץ לבחירות למועצת העיר.

פסק הדין ניתן לאחר שיו"ר המטה החרדי יעקב וידר ועמו המטה עצמו עתרו בבקשה שבית הדין של הליכוד יקבע שרשימה מטעם הליכוד תתמודד, זאת למרות התנגדותו של יו"ר הסניף בבני ברק שלמה אלמגור.

בעוד שבשלב הראשוני השיג וידר שליטה של רוב בסניף, הרי שבעקבות החלטת השופט גרוס, יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, לצרף 68 חברים לסניף ללא הליך בחירות מסודר, השיג אלמגור את השליטה. העתירה דנה גם בנושא זה.

כאמור, היום דנו השופטים, בראשות נשיא בית הדין מיכאל קליינר, בעתירה, והחליטו לקבל את הטענות. בעתירה ביקשו העותרים שלושה סעדים: האחד – שליטה בסניף הליכוד, הוצאתם של 68 החברים שנבחרו שלא כדין ועריכת בחירות מחדש. השנית – לבטל את ההחלטה של הוועדה המוניציפאלית העליונה שקיבלה את עמדת 68 החברים פלוס אלמגור עצמו והחליטה שלא לערוך בחירות בעיר. לדברי העותרים, ההחלטה התקבלה על בסיס גוף לא חוקי. השלישית – בקשה להעביר לידי המטה החרדי מפתח לסניף בבני ברק, בלי קשר לשאר העתירות.

בבחירות הקודמות ויתר אלמגור על ריצה למועצה והסתפק בתפקיד יועץ ראש העיר הכולל משרד בעירייה ותפקיד ללא שכר. המטה החרדי, ששב והבטיח לציבור "בחירות בבני ברק", חש חובה לקיים את הבטחתו ולכן ניגש להליך המשפטי - שהיה כרוך בהוצאות מרובות.

הפסק עצמו מורה על עריכת בחירות שבהם ייבחרו מחדש 68 החברים החסרים, אלא שעד לבחירות הקרובות עדיין יתקשו להשפיע בדבר זהות המועמד. מאחר ומה שמנחה את חברי המטה הוא עיקרון קיום הבחירות בעיר, ולאו דווקא בחירת איש משלהם, הרי שהם בהחלט נשמעים מרוצים.

הטענה שהובאה כנגדם הייתה שמאחר והוועדה המוניציפאלית החליטה שלא ייערכו בחירות - הרי שלה הסמכות בנידון ואין בסמכות בית הדין לדון בכך. לטענת העותרים, זהו בדיוק תפקידו של בית הדין. ואכן, בסיומו של הליך התקבלה טענתם. בין השאר, הציגו בפני בית הדין את תוצאות הבחירות לכנסת וכן מסמכים נוספים מהם הסיק בית הדין כי אין היגיון בכך שהליכוד לא ירוץ בעיר.

במהלך הימים הקרובים תתכנס מועצת הסניף, וידר ואלמגור יציגו את מועמדיהם והוועדה המוניציפאלית תדרג אותם. נכון לעכשיו לא ברור שוידר עצמו יציג מועמדות.
וידר מועמד אלמגור בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד