י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המתנה לזמר החסידות

צפו: כך הפתיע ליפא שמלצר את הרבי עם לחן חדש

בשמחת שבע ברכות שנחגגה אתמול לנכדת הרבי מתולדות אברהם יצחק בארה"ב, הופיע הזמר ליפא שמלצר שהפתיע את הרבי עם לחן חדש במקום, כאשר הוא מציין את חברו אהרלה סמט שמבקש ממנו כבר שנתיים שיר חדש | הרבי בחר מילים וליפא החל מיד לבצע | צפו

צפו: כך הפתיע ליפא שמלצר את הרבי עם לחן חדש
ליפא שמלצר עם הרבי מתולדות אברהם יצחק צילום: באדיבות המצלם

הזמר והמלחין החסידי ליפא שמלצר הופיע אתמול (שני) בפני האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק בשמחת שבע ברכות לנכדתו שנחגגה בישיבת 'אור משה' בארצות הברית.

שמלצר הוזמן כדי לשמח את הרבי בעידנא דחדוותא ובאמצע המעמד הפתיע את האדמו"ר עם לחן חדש במקום ללא כל הכנה מראש. שמלצר פתח וסיפר לרבי כי ידידו הטוב "החסיד הנלהב של הרבי, אהרלה סמט מבקש ממני כבר שנתיים שאלחין עבורו ניגון. לא ידעתי מה מעכב אותי כל כך הרבה זמן, כלל ישראל צריך ישועות ואני מבקש מהרבי שיתן לי ברוח קודשו פסוק שעליו אלחין כאן במקום ניגון ואותו אקדיש לאהרלה סמט, לרבי ולחצר תולדות אברהם יצחק".

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הרבי חושב כמה שניות ולוחש לליפא שמלצר את המילים "כל מקדש שביעי כראוי לו". שמלצר מיד פתח והחל ללמד את הרבי ואת הנוכחים את לחנו החדש על אותם מילים, כשהוא כהרגלו הוסיף מילים ביידיש משלו. על פניו של הרבי ניכר היה שהוא נהנה מהיצירה.

שמלצר הנרגש שיתף וכתב לאחר סיום השבע ברכות במחיצתו של הרבי: "כבוד גדול היה לי לשיר היום לאדמו"ר התולדות אברהם יצחק. שאלתי את הרבי שהחסיד שלו אהרל'ה סמט מבקש ממני שיר, אם הרבי יכול לייעץ לי על אלו מילים להלחין. והרבי ביקש שהשיר החדש יהיה על המילים "כל מקדש" שיר לשבת. והנה הלחנתי את השיר".

יצוין כי אהרלה סמט מוכר לרבי היטב, לא כחסיד מנין אלא כאחד מהמשמשים בקודש שזוכה לחביבות וקרבה יתירה אצל הרבי בכל זמן ועידן. כאשר הרבי שהה בשבועות האחרונים למנוחה בעיירת הנופש השוויצרית דאבוס, היה זה אהרלה סמט שזכה לשמשו וללוותו בעת שיצא לשאוף אוויר צח ברחובות העיירה.

ליפא שמלצר לחן חדש אהרלה סמט הרבי מתולדות אברהם יצחק שבע ברכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד