כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מתיר אסורים: חרדית שנכלאה ל-10 שנים - שוחררה במפתיע

במאית חרדית ממיניאפוליס שבמדינת מניסוטה, שהואשמה במרמה והונאה ונידונה לעשר שנות מאסר - שוחררה במפתיע מהכלא, חצי שנה לאחר שנכלאה • איך זה קרה?

בבית המשפט. צילום: yourjewishnews.com
בבית המשפט. צילום: yourjewishnews.com



וינדי רנג, במאית חרדית ממיניאפוליס שבמדינת מניסוטה, שהואשמה במרמה והונאה ונידונה לעשר שנות מאסר - שוחררה במפתיע מהכלא, חצי שנה לאחר שנכלאה.

רנג, בת 47, אם לילדים, הואשמה בהונאת עמותה המתקצבת סרטים של במאים חדשים. לפי האישום, היא הציגה בפני הרשויות מסמכים כוזבים, לצורך זיכויי מס וגיוס תמריצי מדינה, להפקת סרטים. בעקבות כך היא קיבלה תמריצים בשווי של 1.8 מיליון דולר, שלטענת התביעה התקבלו שלא כדין. היא ערערה על עונשה בבית המשפט לערעורים של איווה, אך הערעור נדחה.

במהלך המשפט פרסמה ויינר הערות בבלוג שניהלה, נגד השופט, נגד התביעה ונגד בית המשפט. היא האשימה את התובעים באנטישמיות והתנהלות זו החמירה את עונשה.

יחד אתה הואשמו נאשמים נוספים, שטענו כי היא עמדה בראש ההונאה. עמיתיה להונאה חתמו על עיסקת טיעון והעידו נגדה. בסופו של דבר נענשו שותפיה בשנתיים מאסר על תנאי ולקנס כספי גבוה. רנג נידונה, באופן תקדימי לעונש חמור של עשר שנות מאסר.

פסק הדין התקדימי עורר בקהילה היהודית בעיר טענות כי פסק הדיןו נגוע באנטישמיות, שכן על עבירה מסוג זה נגזר בדרך כלל מאסר על תנאי וקנס כספי גבוה. רנג, בעצת עורכי דינה, הגישה ערעור על פסק הדין, אבל הערעור נדחה.

בביתה נותרו יחד עם בעלה פנחס שני ילדים - אחד מהם היה ערב בר מצווה. מלבדם שני בנים אחרים לומדים בישיבה, ובת נשואה מתגוררת בישראל.

שלטונות הכלא סרבו לאפשר לה להשתתף בבר מצווה של בנה, והקהילה כולה יצאה מגדרה כדי לשמח את הילד ובני משפחתה.

חצי שנה חלפה ורנג החליטה לנסות להגיש שוב ערעור. ביום שישי בבוקר התייצבה בפני שופטת, ובעצמה - ללא עורך דין - ניסתה לשכנע את השופטת בצדקתה, כשהיא רומזת על מניעים אנטישמיים בעת ההכרעה על גזר הדין.

"אחד הדיונים חל ביום ראש השנה, היום הזה הוא מקודש ביותר לכל יהודי. ביקשתי מהשופט לדחות את הדיון והוכחתי לו שמדובר ביום מקודש, אבל הוא סירב בתוקף לדחות את הדיון", סיפרה רנג לשופטת.

רנג העלתה באוזני השופטת את ההתנהלות המוזרה של השופט שדן בעניינה, והשופטת שוכנעה כי אכן התנהל משפט לא הוגן. בתום שעה של מתח, אמרה השופטת: "לו אני הייתי השופטת בתיק - דברים היו מתנהלים אחרת. את חופשיה לשוב לביתך ולילדיך, ואעשה הכל שרשויות בית הכלא יסיימו מהר את הניירת, כדי שתוכלי להגיע לביתך לפני שבת".

ואכן, בני הזוג רנג הספיקו לגמוע את הדרך מבית הכלא באיווה לביתם שבמיניאפוליס, שם המתינו לה ילדיה לצד רבים מבני הקהילה החרדית, שהשתתפו בשבת במסיבת ההודיה.

רנג אמרה כי למרות שהיתה בטוחה בצידקתה, היא לא האמינה שהשופטת תשחרר אותה לחלוטין. "חשבתי שהיא תפחית מעונשי, אבל שחרור מוחלט היה ממש נס", אמרה.
מניסוטה כלא חרדית ערעור הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד