י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בכיה לדורות

אני שם נפשי בכפי: בן גביר לא יעבור את אחוז החסימה // דעה

ערב בחירות 2015 עוצמה יהודית לא עברה את אחוז החסימה. בבחירות לכנסת ה-21 עוצמה יהודית נכנסה ברשימת "איחוד מפלגות הימין", ובן-גביר שהוצב במקום השביעי לא נכנס לכנסת. בשתי מערכות הבחירות הבאות, ספטמבר 2019 ו-2020 המפלגה רצה עצמאית אך גם אז לא עברה את אחוז החסימה | טור דעה

אני שם נפשי בכפי: בן גביר לא יעבור את אחוז החסימה // דעה
איתמר בן גביר צילום: באדיבות המצלם

איתמר בן גביר מנסה שוב ושוב ומסכן את גוש הימין, כמה שהסקרים מפנקים, ברגע האמת הם יאכזבו, והם כבר אכזבו אין ספור פעמים.

כך בערב הבחירות לכנסת ה-20 ב-2015, 'עוצמה יהודית' חברה למפלגת יחד בראשות אלי ישי, ישי הביא את כל מאוכזבי אריה דרעי, ואת העדה התוניסאית שנמצאת תחת הנהגת הרב מאזוז, הסקרים החמיאו שוב ושוב, אבל המפלגה לא עברה את אחוז החסימה, הרשימה קיבלה 2.97% מתוך 3.25% הנדרשים. בבחירות קיבלה הרשימה 125,158 קולות.

ערב הבחירות לכנסת ה-21 חברה עוצמה יהודית לבית היהודי ולאיחוד הלאומי ברשימת איחוד מפלגות הימין. הרשימה זכתה בחמישה מנדטים, ואיתמר בן-גביר, שהוצב במקום השביעי ברשימה לא נכנס לכנסת, המפלגה קיבלה 159,468 קולות, בן גביר לא הצליח להיכנס עם כל האהדה הציבורית של הימין.

בשתי הבחירות הבאות (ספטמבר 2019 ו-2020) התמודדה המפלגה באופן עצמאי אך לא עברה את אחוז החסימה. ב-2019 המפלגה קיבלה 83,609 קולות, 1.88% מסך המצביעים, אך לא עברה את אחוז החסימה שעמד על 3.25%.

בבחירות לכנסת 2020 כשהיה ברור שבן גביר לא עובר, הוא רץ בכל זאת כדי להראות נוכחות, וסיים עם 19,362 קולות, שהם כ-0.42% מכלל קולות הבוחרים.

בבחירות לכנסת ה-24 התמודדה המפלגה במסגרת רשימת הציונות הדתית. בן-גביר הוצב במקום השלישי ונבחר לכנסת ה-24. המפלגה סיימה עם ששה מנדטים, כשאת המנדט השביעי הביא הליכוד שם היה משוריין אופיר סופר. המפלגה הביאה 225,641 קולות, שהן 5.12%, כשאחוז החסימה עמד על 3.25%.

מאחורי בצלאל סמוטריץ' עומדים כמעט כל רבני ציונות הדתית המובילים, לצידו של בן גביר עומדים רבנים ספורים. אין מצב בעולם ששתי מפלגות יתמודדו על כמעט אותו מצע ויצלחו את המערכה. הסקרים תמיד חייכו, אך לבסוף הסקרים התגלו ככיפה אדומה, ההבדל בין הסקרים למציאות כמו אצל פייגלין וכמו אצל בנט.

מאיפה בן גביר הולך להביא מעל 165,000 קולות הדרושים לו לעבור את אחוז החסימה? הרגשה טובה וחיוכים של המון העם ברחובות לא מביאים מצביעים, כדי לעבור צריך בסיס איתן, לסמוטריץ' יש בסיס איתן, לבן גביר אין, הבסיס של בן גביר ביום הכי חזק שלו מגיע ל-90 אלף קולות וגם זה יכול להשתנות, אין מספיק אנשים במגזר הדתי בכדי להכניס את שתי המפלגות לכנסת, רוח ציונית תנגוס קצת, גם המפלגות החרדיות יכולות לנגוס קצת קולות של סרוגים, והחרדים שמצהירים שיצביעו לסרוגים הם פריכים, טלפון אחד מראש הישיבה או מכתב עוצמתי של אדמו"ר חסידי או מנהיג ליטאי, יחזיר אותם להצביע ג' או ש"ס.

לסמוטריץ' יש בסיס איתן של מצביעים, הציונות הדתית התורנית תומכת בו, מאות רבנים תומכים בו, בן גביר שווה ביום טוב גג 3 מנדטים, אני שם נפשי בכפי: בן גביר לא יעבור את אחוז החסימה וזה יהיה בכיה לדורות.

איתמר בן גביר אחוז החסימה בצלאל סמוטריץ הציונות הדתית עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 108 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד