י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו

נכלאו בשטח הבסיס: בעלי החיים סיכנו את מנחת המטוסים

לאחר שבשהותם סיכנו המראות ונחיתות, פונו הפרטים מתחום השטח הצבאי במבצע משותף של רשות הטבע והגנים וחיל האוויר. על שניים מהם הותקנו משדרים לביצוע מעקב ולמידה על תנועתם

נכלאו בשטח הבסיס: בעלי החיים סיכנו את מנחת המטוסים
היעלים פונו צילום: רשות הטבע והגנים

השבוע, במהלך מבצע מורכב שכלל היערכות לתפיסת שלושה יעלים ששהו בשטח בסיס רמון שבנגב, פונו היעלים בסיוע צוותים של רשות הטבע והגנים אל מחוץ לבסיס וחזרו חזרה אל בית הגידול הטבעי שלהם.

בסיס רמון שוכן סמוך למצוק והשלישיה התנתקה מאוכלוסיית היעלים החיה שם, השתקעו בבסיס רמון ועשו בו כבשלהם. השטח מהווה קרקע נוחה למציאת מזון, בין אם עודפי מזון שמייצר האדם, שאריות זבל ועשבים הצומחים בצידי מנחת המטוסים המהווה מזון זמין עבורם. 

במהלך השנה האחרונה הפכו שלושת היעלים את בסיס רמון לביתם והשתקעו במקום. חיל האוויר היה מאוד מוטרד משהותם של השלושה בשטח הבסיס וראה בכך סכנה בטיחותית גבוהה מאוד שכן, בעל חיים אשר מסתובב חופשי במנחת המטוסים מהווה מפגע בטיחותי חמור במהלך המראות ונחיתות. 

כדי שלא יכנסו יעלים נוספים ועל מנת להוציא את השלושה, רשות הטבע והגנים פנתה למפקדי הבסיס להשלים את גידור השטח והרשות תסייע בהוצאת היעלים החוצה. התקווה הייתה שבמהלך בינוי הגדר, היעלים ימצאו את עצמם בחוץ, אך הם נכלאו בפנים, בתוך שטח הבסיס. 

במבצע הפינוי של השלושה, נדרשו צוות של חמישה אנשים בהובלת פקח האזור יבגני קמינסקי ובהשתתפות וטרינר רשות הטבע והגנים רוני קינג. היעלים הורדמו, שניים מהם מושדרו והם נמצאים בריאים ושלמים מחוץ לבסיס וחזרו לחיק העדר ולבית הגידול הטבעי שלהם ויבוצע מעקב אחר תנועתם. מעקב זה מאפשר למידה על העדר ואם במקרה ימצאו דרך לחזור לבסיס אפשר יהיה לסגור את הפתח.

זהבה סיגל, אקולוגית הר הנגב ברשות הטבע והגנים הגיבה: מברכת על שיתוף הפעולה הטוב והנכון שהיה עם בסיס רמון ועם חיל האוויר. ישנה נטייה ליעלים להיכנס לתוך ישובים וליהנות משפע המזון והמים בתוך מקומות מיושבים. אנחנו חייבים לשמור על מרחק מהחיות האלו ובשום פנים ואופן לא לאפשר ליעלים מזון שבא מן האדם, התרגלות לאדם מפריעה לפעולתם הטבעית ופוגעת באפשרות שלהם לחיות באופן טבעי בבית הגידול שלהם."

 

עדר יעלים בסיס צהל מטוסים רשות הטבע והגנים רימון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד