י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פעולה צבאית? אובמה הורה לפרסם דו"ח שיצדיק תקיפה

רשת CBS מדווחת: הדו"ח יכלול ראיות לשימוש בנשק כימי בדמשק והצדקה משפטית לתקיפה, עם דגש מיוחד על הפרות של אמנת ז'נבה • "לכולם ברור שדרושה תגובה צבאית"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

תקיפה בסוריה? רשת CBS האמריקנית דיווחה הלילה כי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הורה ליועציו לביטחון לאומי להכין דו"ח מפורט שיפורסם בפומבי, ויכלול ראיות שיצדיקו פעולה האמריקנית בסוריה, לאחר הטבח הכימי.

על פי הדיווח, הדו"ח יפורסם בתוך יומיים, ויכלול גם צידוק משפטי, עם דגש מיוחד על הפרות של אמנת ז'נבה.

בשבת כינס הנשיא את יועציו בבית הלבן, ולאחר ניתוח הראיות נראה כי בידי הממשל תיק "כמעט מושלם" - המפליל את המשטר בסוריה. בדיווח של רשת CBS צוין כי לא היה ויכוח בדיון, ולכל היה ברור שדרושה תגובה צבאית על השימוש בנשק כימי בדמשק.

מבצע דמשק? • ה'גרדיאן' מדווח: מטוסי קרב בריטים נחתו בבסיס בקפריסין

הדיווח מגיע לאחר שאתמול התייחס שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, למתקפה בסוריה והצהיר: "היה טבח כימי בסוריה. שלא תהיה טעות - הנשיא ברק אובמה מאמין כי יש למצות את הדין עם מי שמשתמש באופן כזה בנשק כימי. אין דבר רציני מזה ואין דבר שמקבל יותר תשומת לב".

קרי גם הסביר כי האמריקנים הגיעו למסקנה הנחרצת לאור מספרם של הקורבנות והתסימינים מהם סבלו. לדבריו, המראות הקשים "צריכים לזעזע את כל בעלי המצפון בעולם. כל אחד שחושב שמתקפה כזו יכולה להיות מזויפת - צריך לבדוק את המצפון שלו. מה שיש לנגד עינינו הוא אמיתי", חזר ואמר, תוך שהוא מספר על התמונה של האב המחזיק בבנו המת, המסרבת לצאת מראשו.

אמש דיווח ה'גרדיאן' הבריטי כי מטוסי קרב ואספקה צבאית החלו להגיע לבסיס הצבאי של בריטניה בקפיריסין, כ-150 קילומטרים מחופי סוריה. דיווחים אחרים טוענים כי גם כוח צבאי אמריקני עושה דרכו לאיזור.
ברק אובמה סוריה התקפה כימית דו''ח מצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד