י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חוששים מפרובוקציה רוסית

דיווח באוקראינה: לפיד וזלנסקי ידונו בהגעתם של ישראלים לאומן

האוקראינים חוששים מפרובוקציות מצד הפדרציה הרוסית במידה וישראלים יגיעו לאומן לקראת ראש השנה. באוקראינה מדווחים כי ראש הממשלה יאיר לפיד ישוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לגבי גורל העלייה לרגל לאומן. בשבוע שעבר נפלה רקטה רוסית סמוך לאומן

דיווח באוקראינה: לפיד וזלנסקי ידונו בהגעתם של ישראלים לאומן
הציון באומן צילום: ישי ירושלמי

לאחר שנפלה רקטה רוסית ליד אומן בשבוע שעבר, שלטונות אוקראינה נחושים לאסור את העלייה לרגל. שגריר ישראל באוקראינה אמר עוד לפני חג השבועות האחרון כי ישראלים לא יוכלו להגיע לאומן.

האוקראינים מנסים להסביר לצד הישראלי כי בזמן המלחמה, כשאירועים המוניים אסורים, אי אפשר לארגן עלייה לרגל מסורתית. בנוסף, הצד האוקראיני באמת מפחד מפרובוקציות והפגזות מצד רוסיה, במהלך שהותם של עולי רגל יהודים מכל העולם באומן.

במקרה שהעלייה לרגל תתאפשר, ידרשו האוקראינים את מלוא אחריותו של הצד הישראלי, כולל השתתפות מלאה של משטרת ישראל בארגון המקום.

ב-24 באוגוסט, ביום העצמאות של אוקראינה, אמורה להתקיים שיחה בין יאיר לפיד לוולדימיר זלנסקי. והשניים ידונו בסוגיית העלייה לרגל לאומן ויקבלו החלטה עקרונית משותפת אם היא תתקיים או לא.

שלומי אלישע, סמנכ"ל ארגון הצלה אוקראינה, אומר ל'בחדרי חרדים': "אנו קשובים לרחשי השטח, נכון לעכשיו אנו מתארגנים כרגיל לקיבוץ ראש השנה, ושמים דגש על היערכות בצורה הבטוחה ביותר עקב המצב הביטחוני הרגיש במדינה, בסופו של דבר ההחלטה היא של ממשלת אוקראינה ואנו נכבד כל החלטה מצידם, צריך להרבות בתפילה שאוקראינה תנצח את המערכה והשקט והשלום ישובו למדינה".

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן פרובוקציה יאיר לפיד ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד