י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עומדים לקנות מזגן? הנקודה הקריטית שאתם חייבים לבדוק

סובלים מעייפות, אלרגיות וממחלות ויראליות באופן תדיר? תתפלאו עד כמה זיהום האוויר בבית פוגע לכם בבריאות. הפתרון: מזגן שיש לו יכולת טיהור אוויר

עומדים לקנות מזגן? הנקודה הקריטית שאתם חייבים לבדוק
מזגן תדיראן צילום: יח"צ

מאלרגיות ואסטמה ועד שפעות: קצת קשה להאמין, אבל לכל התופעות האלה, שמהן אנו סובלים, יש פעמים רבות הסבר שנמצא ממש מתחת לאף – זיהום אוויר שנמצא אצלנו בבית.

רבים מאיתנו לא מודעים לחשיבות איכות האוויר שאנחנו נושמים, אפילו אחרי משבר הקורונה. אבל האמת היא שלנקודה זו יש משמעות עצומה בחיי היומיום שלנו.

הנקודה הזאת בוערת, תרתי משמע, בעונה החמה, כאשר אנחנו עומדים לקנות מזגן חדש, ומתלבטים באיזה דגם לבחור. כעת, לשיקולים של עוצמה, חסכוניות ושקט, חשוב מתמיד להוסיף עוד פרמטר: היכולת של המזגן לטהר אוויר בצורה אפקטיבית.

האיום בבית הרבה יותר חמור מבחוץ

למה זה כל כך חשוב? משום שלשמירה על איכות האוויר בבית יש השפעה עצומה, הרבה מעבר למה שנהוג לחשוב, על הבריאות שלנו. ממחקר של הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה עולה במפתיע כי רמות זיהום האוויר בבית גבוהות עד פי 5 מרמות זיהום האוויר שבחוץ.

זה קריטי משום שבעשור האחרון אנחנו נמצאים יותר מ-90% (!) מהזמן בחללים סגורים – בבית ובמשרד. המשמעות: בניגוד למה שנהגנו לחשוב עד היום, בבית אנחנו הרבה יותר חשופים למזהמים מאשר בחוץ.

מבקטריות, דרך ווירוסים ועד קרדית האבק - כל אלה מרחפים באוויר שאנחנו נושמים, כאשר אנחנו עובדים מהבית או יושבים לארוחת ערב משפחתית עם הילדים.

מסיבה זו, קיים צורך ממשי לבדוק אם המזגן שלנו לא רק מסוגל לקרר את האוויר שאנחנו נושמים, אלא גם לטהר אותו מחלקיקים מזיקים.

זהירות, לרוב המזגנים אין יכולת טיהור

הבעיה, נכון להיום, היא שרוב מערכות המיזוג הקיימות בישראל פשוט לא מכילות טכנולוגיות לטיהור אוויר. ולכן כאשר בוחרים מזגן חדש, חשוב לשים לב לכך ולהיות ערים שהמזגן שבחרתם מכיל טכנולוגיה שמוכוונת לטיהור אוויר בחללים סגורים בדומה לטכנולוגיה הקיימת אצל מזגני תדיראן.

באמצעות טכנולוגיית AIROW של תדיראן, הלחות הקיימת באוויר הופכת למי חמצן שקוטלים וירוסים, חיידקים ועובשים. איך זה עובד? נחזור לרגע לשיעורי הכימיה בבית הספר.

זרם חשמלי מפרק את מולקולות החמצן (2(O הקיימות באוויר לשני אטומים נפרדים של חמצן. האטומים החופשיים משתלבים עם מולקולות המים באוויר (H2O) והופכות אותם למי חמצן (H2O2). לאחר מכן, מי החמצן מתפזרים באוויר ומטהרים אותו.

הטכנולוגיה לטיהור אוויר הוכחה כיעילה על פי בדיקות מעבדה מחמירות ובתקנים בינלאומיים כמסוגלת לקטול וירוסים, חיידקים ועובשים ביעילות של עד 99.99%.

עומדים לקנות מזגן? ודאו שיש לו את יכולת טיהור האוויר של מזגני תדיראן!

 

תדיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד