י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
טהראן מכחישה

איראן החלה לאמן צוותים רוסיים לשימוש בכטב"מים מתוצרתה

חוסר היכולת של רוסיה להשיג עליונות אווירית בשדה הקרב באוקראינה, עלה לה בתבוסה קשה ומרה ברוב החזיתות, עד שלבסוף נאלצה לצמצם את ההתקפה לשטחי דונבאס שבמזרח המדינה. כעת היא מנסה להפעיל כטמ"בים מתוצרת איראן

איראן החלה לאמן צוותים רוסיים לשימוש בכטב"מים מתוצרתה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

לאחר שהכטב"מים מתוצרת טורקיה, הנמצאים בשירות חיל האויר האוקראיני, חוללו פלאים, והשמידו שיירות שריון רוסיות בזו אחר זו, מה שהפך את הצבא הענק של רוסיה לחסר יכולת משמעותית להתקדם ולרשום הישגים. ברוסיה ניסו למצוא פתרון ולהגיב במתקפות אוויריות נגדיות, אבל הנ"מ האוקראיני התברר כיעיל במיוחד, ועשרות רבות של מטוסים רוסיים הופלו.

רק אתמול (שני) דווח כי המודיעין הקנדי מעריך שלפחות 90 מטוסי תקיפה רוסיים הושמדו בידי האוקראינים מאז תחילת המלחמה, לא כולל מסוקים. ברוסיה ניסו לחפש כלי טיס בלתי מאוישים לרכישה מיידית, ולבסוף פנו לאיראן שבשנים האחרונות החלה לפתח סוגים שונים של כלי טיס בלתי מאוישים למטרות טרור והפחדה של המדינות השונות באזור.

ואכן, בשבועות האחרונים, כך לפי דיווחים של גורמים אמריקאים, הגיעו צוותים רוסיים לאיראן, שם הם מקבלים אימון והדרכה מהאיראנים שמלמדים אותם להשתמש בכלי הטיס הבלתי מאוישים, לקראת העברתם לרוסיה והכנסתם לשדה הקרב מול אוקראינה.

ברוסיה ובאיראן מכחישים את הדיווחים הללו, אבל האמריקאים טוענים כי בידיהם יש תצלומי לוויין שמראים את הנוכחות הרוסית באיראן, ואת האימונים המתקדמים לשימוש בכטב"מים איראניים.

הכנסתם של כלי הטיס האיראניים לפעילות מבצעית, מעוררת ענין רב בקרב אנשי המודיעין, והיא תעניק לישראל ולמדינות אחרות באזור הזדמנות, לראות עד כמה שווים כלי הטיס האיראנים. סביר להניח שיהיו מאמצים ליירט לפחות אחד מהם בשלמות, בניסיון לתהות על קנקנו, ולמצוא את נקודות התורפה של מערכת ההפעלה שלו, לצורך שימוש בעתיד הלא רחוק אל מול כלי הטיס הללו, אם וכאשר תנסה איראן לעשות בהם שימוש באזורנו.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים טהרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד