י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחשש למימון טרור

ארה"ב לא תשחרר 3.5 מיליארד דולר השייכים לאפגניסטן

מיליארדי דולרים השייכים לאפגניסטן ונמצאים בקרנות שונות בארה"ב, לא ישוחררו. גורם אמריקני אמר כי ארצות הברית לא יכולה להבטיח שהכסף לא ייפול לידיים של טרוריסטים, ולכן היא פוסלת את שחרור הכסף בקרוב. הטאליבן זועם וטוען כי הכסף שייך להם

ארה"ב לא תשחרר 3.5 מיליארד דולר השייכים לאפגניסטן
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

ממשל ביידן שלל אמש (שני) את שחרורם של 3.5 מיליארד דולר המוחזקים בקרנות בארצות הברית בחזרה לבנק המרכזי של אפגניסטן. בכירים אמריקאים התייחסו לגילוי כי אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי שחוסל על ידי ארה"ב, מצא מקלט בלב קאבול, ככל הנראה עם הגנת ממשלת הטליבאן.

העמדה לגבי הכספים פורטה במלאת שנה להשתלטות המיליציה הקיצונית של הטליבאן על אפגניסטן וקצת יותר משבועיים לאחר תקיפת מל"ט אמריקאי שהרג את איימן אל-זוואהרי, מנהיג הקאעדה, במרפסת ביתו. הבית היה שייך לפלג של קואליציית הטליבאן במובלעת מאובטחת של בירת אפגניסטן.

"אנחנו לא רואים את החזר הכסף כאופציה בטווח הקרוב", אמר תומס ווסט, הנציג המיוחד של הממשל האמריקאי לאפגניסטן. הוא ציין כי פקידים אמריקאים מנהלים קשר במשך חודשים עם הבנק המרכזי כיצד לחזק את כלכלת אפגניסטן, אך לא קיבלו ערבויות משכנעות שהכסף לא ייפול לידי הטרור.

"אין לנו ביטחון שלמוסד הזה יש אמצעי הגנה ופיקוח כדי לנהל נכסים בצורה אחראית", אמר מר ווסט בהצהרה "ומיותר לציין כי המחסה של הטליבאן למנהיג אל-קאעידה איימן אל-זוואהרי מחזק את החששות העמוקים שיש לנו בנוגע להעברת כספים לקבוצות טרור".

נד פרייס, דובר משרד החוץ, אמר שהממשל מחפש דרכים חלופיות להשתמש בכסף כדי לעזור לאפגנים בתקופה שבה מיליונים סובלים ממשבר רעב הולך וגובר. "כרגע אנחנו בוחנים מנגנונים שניתן להפעיל כדי לוודא ש-3.5 מיליארד דולר בנכסים שמורים יגיעו ביעילות ואפקטיביות לתושבי אפגניסטן באופן שלא יגיע לקבוצות טרור או למקומות אחרים מפוקפקים", אמר מר פרייס.

אפגניסטן טאליבן מיליארדים ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד