י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עומדים לצד ישראל

ארה"ב תדחה את מהלכי איראן לשינוי משמעותי בטיוטת הגרעין

ארצות הברית תדחה כל בקשה איראנית לשינויים גדולים בטיוטה שהציע האיחוד האירופי בשיחות הגרעין, כך אמר דיפלומט מערבי. פרייס גם הדגיש כי הנשיא ג'ו ביידן נחוש בדעתו לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני

ארה"ב תדחה את מהלכי איראן לשינוי משמעותי בטיוטת הגרעין
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

דיפלומט מערבי בכיר, שדיבר בעילום שם, אמר לערוץ הטלוויזיה Iran International, כי ארה"ב מוכנה להמשיך במשא ומתן על שינויים בטיוטה שהוצע בשבוע שעבר על ידי מתאם האיחוד האירופי בשיחות הגרעין בווינה. אך הדיפלומט אמר כי "אם איראן תרצה לבצע שינויים גדולים בטיוטה, ארצות הברית תדחה זאת בוודאות".

כזכור דיפלומטים אמריקאים נפגשו עם נציגים מהאיחוד האירופי ודנו בשחזור הסכם הגרעין מ-2015, בין 4-8 באוגוסט בווינה לאחר שהשיחות נעצרו במרץ האחרון. האיחוד האירופי הציע טיוטה המבוססת על המשא ומתן של איראן לארה"ב להסכם הסופי שלהם. וושינגטון אמרה כי היא מוכנה להמשיך לדון בהתבסס על ההצעה, אך תסרב לשינויים גדולים.

דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, הודיע בתדרוך שלו לתקשורת כי ארה"ב "תדון באופן פרטי על עמדותיה לגבי הטיוטה הסופית של האיחוד האירופי עם הנציג העליון של הגוש ג'וזפ בורל".

פרייס גם הדגיש כי הנשיא ג'ו ביידן נחוש בדעתו לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. פרייס גם התעקש שבניגוד לדיווחים בתקשורת, ארה"ב לא עומדת להסיר את הסנקציות שהוטלו על משמרות המהפכה של איראן.

איראן הסכם הגרעין האיראני איחוד אירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד