י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר הכישלונות בשיגור

שיפור הרקטות: זעם בחמאס על הג'יהאד האיסלאמי

ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ספג מכה קשה בסבב האחרון במבצע 'עלות השחר', לאחר שלא הצליח לצור נזק לישראל וטילים שירה אף הרגו את תושבי עזה. חמאס זועם על הג'יהאד האסלאמי על סירובו לקבל עזרה בשיפור הרקטות

שיפור הרקטות: זעם בחמאס על הג'יהאד האיסלאמי
השיגור הכושל שפוגע בתוך עזה צילום: צילום מסך

רוב הרקטות שנורו מעזה לעבר ערי ישראל במבצע 'עלות השחר' פגעו באזורים לא מאוכלסים או יורטו על ידי מערכת ההגנה מפני טילים כיפת ברזל, חלקם נפלו באזורים מיושבים, ארבעה אנשים נפצעו.

לפי משרד הבריאות בעזה המופעל על ידי חמאס, נהרגו 49 פלסטינים, 17 מהם ילדים, ויותר מ-350 נפצעו. כמה עדי ראייה בעזה אישרו את ההאשמות הישראליות לפיהן רקטות שנורו על ידי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי היו אחראיות להרוגים ולנזקים בתוך עזה, לאחר שנפלו ונחתו בחזרה במהלך שלושה ימי לחימה בתחילת החודש.

"הייתי עם אשתי והילדים בביתי כששמענו קול של פיצוץ ענק. שתי דקות לאחר מכן, הסתכלתי מהחלון וראיתי מחזה נורא. בית סמוך נהרס", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP עבדול רחמן, תושב מחנה הפליטים ג'באליה שלא רצה שישתמשו בשמו המלא מחשש נקמה מצד חמאס, קצת יותר משבוע לאחר סבב הלחימה האחרון בין ישראל לארגון הטרור עזה. אחת הרקטות ששוגרו לעבר ישראל "נחתה על הבית", אמר.

סוחה, תושבת בג'באליה, אמרה כי "זו מלחמה ויש טעויות של הכיבוש וההתנגדות, אבל הסיבה למלחמה היא עדיין הכיבוש" היא אמרה כי היא ראתה רקטה פלסטינית נופלת על בית השכנים. היא גם העדיפה שלא לתת את שמה השני, מסיבות דומות. בביקורת גלויה נדירה, חלק מהפלסטינים נזפו בפומבי בג'יהאד האסלאמי ברשתות החברתיות על הרקטות ששוגרו לעבר ישראל ונחתו בתוך עזה.

מוחמד שחאדה, מארגון זכויות אדם Euro-Med Human Rights Monitor, אמר כי הרקטות שנפלו היו גדולות יותר, והן נבנו כדי לפגוע בעיר תל אביב ומחוצה לה. "הם (הג'יהאד האסלאמי) ניסו לשפר את הטווח ואת כוח הנפץ של הרקטות שלהם - אבל לא עם בסיס מדעי מוצק", אמר שחאדה, אנליסט מעזה.

"אלה שחרגו מעבר ל-40 ק"מ לא היו טובים מבחינה מכנית או טכנית. הם היו אלה שנפלו בחזרה בעזה", אמר. שתי רקטות אמנם הגיעו לפאתי ירושלים, יותר מ-60 ק"מ מעזה, אך יורטו על ידי ישראל.

סוגיית הרקטות גרמה "לתסכול עצום ומרירות בקרב תושבי עזה", הוסיף. ההסלמה בת שלושת הימים גם החריפה את המחלוקות בין שליטי עזה חמאס, שאמנם הציע תמיכה פומבית לג'יהאד האסלאמי, אך לא נכנסו ללחימה

מנהיגי חמאס זעמו על מה שלדבריהם היה צעד פזיז של הג'יהאד האסלאמי, כך אמר בכיר בגדה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "חמאס הציע שוב ושוב לג'יהאד האסלאמי לעזור לתכנן ולשפר את הרקטות, אבל הג'יהאד תמיד אומר שהם בשליטה", אמר שחאדה.

עזה שיגור טילים הג׳יהאד האיסלמי חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד