י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"קונספירציה מערבית"

שני שוטרים שאבטחו מחסנים נגד פוליו נורו למוות

חמושים שרכבו על אופנועים פתחו באש על שוטרים שליוו צוות של עובדי משרד הבריאות של פקיסטן שחיסנו ילדים נגד פוליו בצפון מערב המדינה, והרגו שני שוטרים

שני שוטרים שאבטחו מחסנים נגד פוליו נורו למוות
ילדים בפקיסטן: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חמושים על אופנועים פתחו היום (שלישי) באש על המשטרה שליוותה צוות של עובדי משרד הבריאות של פקיסטן שחיסנו ילדים נגד פוליו בצפון מערב המדינה והרגו שני שוטרים, כך מסרו הרשויות. איש מעובדי משרד הבריאות לא נפגע.

ארבעת עובדי מחלקת הפוליו והליווי המשטרתי שלהם נסעו כולם על אופנועים. התוקפים נמלטו מהמקום ואיש לא לקח אחריות לפיגוע בעיירה גומאל, במחוז חיבר פאחטונקווה הגובל עם אפגניסטן. המתקפה אירעה ביום השני של הקמפיין של פקיסטן נגד פוליו במחוז.

פקיסטן רשמה 14 מקרי פוליו חדשים מאז אפריל, כולם ממחוז חיבר פאחטונקווה. ההתפרצות של הנגיף היא מכה למאמצים של הפקיסטניים למגר את המחלה, שעלולה לגרום לשיתוק חמור בילדים.

הקמפיינים של קיצונים בפקיסטן נגד פוליו מסתיימים באופן קבוע באלימות, חמושים אסלאמיים עורבים לעתים קרובות לצוותי מחסני הפוליו ונגד המשטרה המגנה עליהם, בטענה שקרית שמסעות החיסונים הם "קונספירציה מערבית" לפגוע בילדים.

פקיסטן ואפגניסטן הן המדינות היחידות בעולם שבהן הפוליו נותר אנדמי. בשנת 2021, פקיסטן דיווחה רק על מקרה אחד, מה שעורר תקווה שהיא קרובה למיגור הפוליו.

קונספירציה פקיסטן פוליו ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד