ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
זעם על האפליה

פעילים סתמו חורים במגרשי גולף במחאה על השקיה בבצורת

פעילי אקלים תקפו את מסלולי הגולף בדרום צרפת, ומילאו חורים בבטון במחאה על קבלת פטורים מהגבלות מים במהלך אחת הבצורות הקשות ביותר של צרפת. ל-100 כפרים בצרפת חסרים מי שתייה

פעילים סתמו חורים במגרשי גולף במחאה על השקיה בבצורת
אילוסטרציה צילום: Pixabay

בעוד צרפת ביקשה מתושבים להימנע משימוש במים לא חיוני כמו שטיפת מכוניות והשקיית גנים. למגרשי גולף מותר להמשיך להשקות את הדשא. פעילי אקלים שזעמו על כך תקפו את מסלולי הגולף בדרום צרפת, ומילאו חורים בבטון במחאה על פטור מהגבלות מים במהלך אחת הבצורות הקשות ביותר בצרפת. הפטור למגרשי גולף עורר מחלוקת עזה בצרפת מכיוון של-100 כפרים בצרפת חסרים מי שתייה.

בניסיון להגן על הפטור שלהם מהגבלות המים, אמר ג'רארד רוג'יר מפדרציית הגולף הצרפתית, כי "מגרש גולף ללא מים הוא כמו משטח החלקה על הקרח ללא קרח". הגבלות מים נאכפות על פי שיקול דעתם של פקידים אזוריים ועד כה רק עיריית איל-את-ווילין במערב צרפת אסרה על השקיית מגרשי גולף. צרפת נפגעה השנה קשות מבצורת, כאשר כבאים נאבקו בלהבת אדירות ביערות בדרום מערב צרפת.

ראש העיר מתנועת הירוקים של העיר גרנובל בדרום מזרח העיר, אריק פיול, מתח ביקורת על הפטור ואמר: "אנחנו ממשיכים להגן על העשירים והחזקים".

חלקים מסוימים של נהר הלואר המפורסם כמעט התייבשו. בשני שליש מצרפת הוכרז מצב של חירום בשל משבר המים, עם ירידת כמות המשקעים בכ-85%.

בצורת צרפת גולף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד