י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ממשיכה לאיים

חברי קונגרס מארה"ב ביקרו בטייוואן: סין חידשה את התמרונים

בעקבות ביקורה של משלחת חברי קונגרס אמריקאים בטייוואן, הודיעה סין אתמול על חידוש התמרונים הימיים שלה. התרגיל הסיני כלל מטס של 30 מטוסי חיל האויר, כשמחציתם חצו את 'הקו החציוני' המסמל גבול ימי בלתי רשמי בין סין לטייוואן. כמו כן נטלו חלק בתרגיל עשרה כלי שיט

חברי קונגרס מארה"ב ביקרו בטייוואן: סין חידשה את התמרונים
חיילי צבא סין צילום: צבא סין

סין חידשה את התמרונים הימיים לאחר שחברי קונגרס אמריקאים ביקרו בטייוואן ועוררו את זעמם של הסינים. ככל הידוע, הפעם היה התמרון הסיני קצר מאוד, ולא נמשך יותר מכמה שעות. זאת, כשלאחר ביקורה של יו"ר בית הנבחרים הגב' פלוסי בטייוואן, ביצעה סין תרגילים במשך מספר ימים, ובמהלכם גם ביצעה ירי של טילים בליסטיים שחלקם נפלו במים הכלכליים של טייוואן.

במשלחת נטלו חלק חברי בית הנבחרים וכן חברים בסנאט האמריקאי, משתי המפלגות האמריקאיות, הדמוקרטית והרפובליקנית. בסין הגיבו בזעם ואמרו שמדובר בפרובוקטורים אופורטוניסטים שמנצלים את המתיחות בין סין וטייוואן כדי לצבור אהדה ותמיכה לפני בחירות אמצע הקדנציה הצפויות להתקיים בקרוב בארה"ב.

בטייוואן לעומת זאת שיבחו בכל פה את אומץ הלב של הנציגים האמריקאים, ואמרו כי הביקור מהווה הוכחה שגם ארה"ב וגם טייוואן אינן חוששות מפני האיומים של סין, והזעם המוגזם שלה אל מול הביקורים הלגיטימיים.

בסוף השבוע דווח כי בכירים בממשל ביידן החלו לנהל מגעים עם בכירים במשטר הסיני, לקראת פגישה אפשרית שתתקיים בין נשיאי שתי המעצמות, ג'ו ביידן ושי ג'ינפינג.

סין טייוואן תמרון ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד