י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בורחת מאחריות - לפופוליזם

"כאילו לא נהרגו אנשים": שרת התחבורה תפעיל פקחים סמויים בקווי המהדרין

שרת התחבורה מרב מיכאלי הכריזה על "מאבק בהדרת הנשים" והפעלת פקחים שיעלו לאוטובוסים בערים החרדיות | "נראה שלא איכפת לה מהבעיות החשובות", זעמו אזרחים על השרה מיכאלי, "היא שכחה שנהרגו בתוך שבוע 19 אנשים, שאנשים עומדים 3 שעות בפקקים כל יום" 

"כאילו לא נהרגו אנשים": שרת התחבורה תפעיל פקחים סמויים בקווי המהדרין
במקום להילחם בתאונות, נתפסת לקטנות צילום: Zack Wajsgras/Flash90

אחרי שסיימה להילחם בהדרת הנשים בתמרורי הרחוב ו"הבריקה" בייצור 'תמרורות', התפנתה שרת התחבורה מרב מיכאלי לעסוק בנושאים הדחופים העומדים לסדר היום. ושלא תטעו, לא מדובר בתשעה עשר ההרוגים בתאונות דרכים שהתרחשו בתוך שבוע. גם לא בבעיית העומסים בכבישים או בקווי התחבורה שמדלגים על תחנות. השרה מיכאלי הכריזה על מאבק בהדרת הנשים בתחבורה הציבורית בערים החרדיות.

על פי התוכנית, מספר פקחים סמויים מטעם המשרד התחבורה ייסעו בתחבורה הציבורית בערים ירושלים, בית שמש ובני ברק, וינסו לאתר מקרים של הדרת נשים באוטובוסים. כל פקח או פקחית יפקחו על 20 קווים שהוגדרו כ"מועדים להדרה". על פי הדיווח בחדשות 12, השרה מתכוונת לנקוט בצעדים חריפים ואף לשלול מכרז מחברות האוטובוסים. בחשבון הטוויטר שלה רשמה מיכאלי: "לא ניתן שיחשיכו אותנו. לא ניתן שיפגעו בנו. גם בתחבורה הציבורית".

 

"אין ספק שהסוגייה הכי בוערת ואקוטית בתחום משרדך כרגע היא סוגיית ההפרדה המגדרית בתחבורה הציבורית בבני ברק" כתבו ברשת לשרה. גולש נוסף כתב, "שבועות שתחום התחבורה בוער, תאונות הדרכים משתוללות וההלוויות לא נגמרות. ועד שאת נוקטת פעולה כשרה האחראית על התחבורה, את מנצלת את תפקידך לקמפיין בחירות נוטף שנאה נגד הציבור החרדי?!"

השרה בוחרת לנקוט בפעולות אלו לקראת סוף הקדנציה שלה ולפני הבחירות אליהן היא מגיעה כשמצבה בסקרים קודר. בסקר חדשות 12 שפורסם בתחילת השבוע, 57% מהמשיבים לסקר ענו שתפקוד השרה מיכאלי רע מאוד או די רע. 

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי הגיב לתוכנית השרה וכתב: "מירב מיכאלי ראתה שבסקרים מצבה מידרדר וגם במפלגתה אנשיה הודחו - ומיד מצאה את הפתרון הטוב ביותר לקבל סיקור תקשורתי חיובי, שליחת פקחים לבדיקת הדרת נשים אצל החרדים. אל דאגה, הביזיון הזה הולך להיפסק בממשלה הבאה".

‏בצלאל סמוטריץ': "שרה כושלת שמפגינה חוסר אונים מוחלט מול פקקים (סליחה, פקקות...) בכבישים, בתחבורה הציבורית, בנמלים ובשדה התעופה, ועוסקת רק בפופוליזם זול. נחליף אותה אחרי הבחירות בעזרת השם ונטפל בבעיות האמיתיות שמטרידות את אזרחי ישראל".

ראש העיר בית שמש, עליזה בלוך מגיבה למיכאלי: ‏"גברתי השרה. בואי נוודא קודם שקווי האוטובוסים מגיעים בזמנם וליעדם ואחר כך נתפנה לעסוק בדברים אחרים. אלפי תושבים שלי חילונים ודתיים, צעירים ומבוגרים, סטודנטים ופנסיונרים מחכים בימי חמה וגשמים ופשוט לא מגיעים ליעדם. גם בימי קמפיין חשוב שלא לעשות אותו על גבם".

ח"כ משה אבוטבול וראש עיריית בית שמש לשעבר כתב: "‏לאחר ששרת הטיקטוק מיכאלי מיגרה את תאונות הדרכים והדרכות, סללה כבישים וכבישות, פתרה את הפקקים והפקקות בארץ, ושלחה כבר פקחים למנוע הכאת יהודים ברכבת הקלה מצעירים ערביים, התפנתה לבעיה הלאומית הדרת נשים. בחירות נדיר אותה בעז"ה ממשרד התחבורה שטיפל בעבר בבעיות החשובות האמיתיות!"

 

 

מרב מיכאלי משרד התחבורה הדרת נשים תחבורה ציבורית קווי מהדרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד