י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתי כדאי להפיק סרטי מוצר והדרכה באנימציה?

אנימציה היא דרך נפלאה לברוא עולם חדש על גבי המסך ולהעביר רעיונות ומסרים בצורה נגישה ומהנה. על מנת לעשות זאת נכון ולהפיק את המיטב מסרטון המוצר או ההדרכה הבא שלכם – כדאי שתדעו כמה דברים

מתי כדאי להפיק סרטי מוצר והדרכה באנימציה?
גליל סרט צילום: FREEPIK

מאז שהיינו ילדים קטנים, הקסם של האנימציה מלווה אותנו. מסרטי ילדים תמימים ומרגשים, דרך פרסומות טלוויזיה מושקעות ומשחקי מחשב מלהיבים ועד סרטי איכות בטכנולוגיות פורצות דרך – האנימציה היא ללא ספק כלי אמנותי חשוב שנמצא כאן כדי להישאר, והוא רק הולך ומשתכלל מיום ליום.

המשיכה המיידית שיש לנו, כצופים, אל צבעים יפים, אל דמויות שובות לב ואל תנועה מלאת חיות הופכים את סרטוני האנימציה לא רק לכלי אמנותי אלא גם לכלי שיווקי ואפילו לימודי-הדרכתי. שימוש נכון באנימציה בשילוב של יצירתיות, דיוק, תכנון קפדני, הומור ועוד יכולים להעביר מסרים בצורה חדשה ויוצאת דופן ולהשאיר רושם על הצופים. זאת הסיבה לכך שעסקים וארגונים רבים בוחרים באנימציה כדרך המבע העיקרית של הסרטונים השיווקיים והתפעוליים שלהם – סרטוני הדרכה , סרטוני פרסומת, סרטון מוצר או תדמית ועוד.

ואולם, כיצד נוכל לנצל נכון את האנימציה לצרכינו? מתי היא מתאימה מאוד ומתי פחות?


גלגלי סרטים • freepik

להפוך את הרעיון למוחשי בסרט מוצר

כאשר אתם רוצים ליצור סרט שיקדם את המוצר העתידי שלכם, אתם יכולים להשתמש באנימציה על מנת להפיק מתוך תרשימים ושרטוטים קיימים את הדימוי המאויר של המוצר שלכם. תוכלו לראות אותו ממש מתעורר לחיים, לובש צורה ותנועה והופך כמעט לאמיתי. סרטי מוצר העשויים באנימציה מאפשרים גם להציג מוצרים שלא ניתן לצלם מסיבות אחרות – למשל, מוצר שהוא אינו פיזי, כמו חיסכון פנסיוני או תוכנה לניהול עסק. במקרים כאלו, ניתן באמצעות האנימציה ליצוק חיים ועניין אל תוך מושגים מופשטים ולהפוך אותם לנגישים וברורים יותר לקהל הרחב, כך שרבים יוכלו להתחבר אליהם ולהבין עד כמה הם זקוקים להם.

מן הצד השני, כאשר אתם רוצים לשווק את המוצר שלכם וניתן לצלמו ולהציגו בצורה מושכת – ייתכן ועדיף יהיה לעשות זאת בצילום וידאו. נעליים חדשות, למשל, או מקרר בעיצוב חדשני – אלה עשויים להיראות טוב יותר בסרט וידאו שיציג את כל היופי והיתרונות שלהם בצורה ישירה וויזואלית. ואם אתם בכל זאת רוצים, תוכלו להוסיף לסרט עוד רובד של אנימציה שיוסיף לו עניין ומידע.

לפרק את הנושא להנחיות בסרטון הדרכה

סרטוני הדרכה הם סוג אחר של סרטון שאנימציה יכולה לשרת אותו היטב. סרטוני הדרכה נועדו להעביר לצופים סדרה של הנחיות והסברים שיקלו עליהם בעבודתם או בהבנת תהליכים מורכבים. סרטוני אנימציה המשלבים דימויים לצד טקסט יכולים להעביר בצורה פשוטה את ההנחיות הרצויות, וניתן לשלב בהם גם צילומים של המוצר עצמו או צילומי מסך במקרה של מוצר טכנולוגי, כך שהצופה יבין בדיוק מה עליו לעשות בכל שלב.

אפשרות אחרת במקרה של סרטוני הדרכה הוא לשלב דובר בשר ודם המצולם בווידאו על רקע של מסך כחול עם ויזואליזציה של אנימציה שתמחיש את דבריו ותסביר אותם בצורה נוחה ונעימה. כך נוצר שילוב בין שני הרבדים – החי והמונפש – ויחד הם יוצרים סרטון עשיר במידע שגם ניתן להתחבר אילו באופן אישי ובלתי אמצעי.

אז אם אתם כבר חושבים כיצד ייראה הסרטון הבא של העסק שלכם – כדאי שתתחילו בבחירת סטודיו לאנימציה שיוביל אתכם לאורך התהליך הארוך והקסום הזה. בהצלחה!

*** סטודיו אנקה, סטודיו לאנימציה וותיק עם ניסיון של שנים בהפקת סרטי תדמית למגוון רחב של ארגונים. המומחיות היא בלמצוא את הטוויסט המיוחד של המותג או המוצר שלכם ולהפוך אותו לסרט עם סיפור כובש.

אנימציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד