י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

שני מיליון תלמידים החלו ללמוד • ובאלעד? הפגנה

כ-150 אלף תלמידים החלו את הלימודים בכיתה א' • באלעד פתחו את השנה כרגיל - עם הפגנה סוערת • הורים ותלמידות מ'אוהל חיה' הפגינו בעירייה: מחסור בכיתות לימוד

ילדות מפגינות באלעד. צילום: בחדרי חרדים
ילדות מפגינות באלעד. צילום: בחדרי חרדים

כ-2,130,000 תלמידים פתחו הבוקר (ג') את שנת הלימודים תשע"ד - מתוכם כ-150 אלף תלמידים שהחלו את הלימודים בכיתה א'. בגני הילדים הציבוריים נרשמו 429,177 ילדים, בחינוך היסודי כ-960 אלף תלמידים ובחטיבות הביניים ובתיכונים עוד כ-662,500 בני נוער.

יצוין, כי ילדי תלמודי התורה במערכת החינוך החרדי פתחו את שנת הלימודים כבר לפני שלושה שבועות.

לצד התלמידים, גם 168,471 מורים וגננות, מתוכם 3,832 מורים חדשים ו-350 מנהלים חדשים, פתחו את שנת הלימודים. על פי נתוני משרד החינוך, בשנת הלימודים תשע"ד ייהנו מחינוך חינם כ-92 אחוז מקרב ילדי השנתון בגילאי 3-4 בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג. המשמעות היא חיסכון חודשי של כ-800 שקלים למשפחה.

תקציב משרד החינוך יעמוד בשנת 2014 על 43.6 מיליארד שקל - תוספת של מיליארד ו-200 מיליון שקלים לעומת תקציב 2013. השנה לראשונה לא ייבחנו תלמידי התיכון בישראל בבחינות המיצ"ב החיצוניות.

אבל לא בכל מקום פתחו בחגיגיות את שנת הלימודים: בעיר אלעד התקיימה הפגנה סוערת, כאשר עשרות הורים ותלמידות בית הספר 'אוהל חיה' הפגינו החל משעות הבוקר מול לשכת ראש העיר אלעד וסגנו, במחאה על מחסור בכיתות לימוד.

ההורים הזועמים קראו פרקי סליחות ונשאו בידיהם שלטים. לדבריהם, נלקח מבית הספר קראוון בו למדו הילדות בשנה שעברה. בשיחה עם אחד ההורים מתברר, שגם למוסדות בהם יש מבני לימוד, חסר ציוד רב בכיתות, כולל כיסאות, שולחנות ולוחות.

ההורה, אב לשתי בנות בבית הספר, מבטיח כי ההפגנות לא יפסקו עד שימצא פתרון: "אוזלת היד של העירייה וראשיה עוברת כל גבול, לא יתכן שאלעד היא העיר היחידה בארץ שלא תפתח שנת לימודים בצורה מסודרת. הבחירות בפתח ואנו נדאג להחליף את כל מי שפוגע בתושבים".

מתנועת 'טוב' באלעד נמסר: "פתיחת שנת הלימודים באלעד מגיעה בימים אלו לפיצוץ, לאחר שבמשך שלושת החודשים האחרונים, שבנו והתרענו על כך שלא נעשה דבר בכדי לפתוח כראוי את שנת הלימודים. 110 כיתות מאושרות ומתוקצבות על ידי משרד החינוך שוכבות במגירות העירייה ולא החל תהליך מימושן. בימים הקרובים נפגש עם מנכ"ל משרד החינוך בתקווה להבאת פתרון ראוי למשבר".
שנת לימודים בתי ספר משרד החינוך אלעד הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד