י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המהלך החדש שיסייע להתקנת פאנלים סולארים בדיור הציבורי

תצלומי אוויר יסייעו לזהות גגות בדיור הציבורי עליהם ניתן להתקין פאנלים סולארים | במסגרת המכרז, יתקין היזם פאנלים סולאריים על גגות מבני הדיור הציבורי ובתמורה ידאג למספר הטבות לדיירים

המהלך החדש שיסייע להתקנת פאנלים סולארים בדיור הציבורי
פאנלים הסולאריים בנוף הגליל צילום: ישראל פרץ

לראשונה בישראל: תצלומי אוויר יסייעו לזהות גגות בדיור הציבורי עליהם ניתן להתקין פאנלים סולאריים.

בתקופה האחרונה משרד הבינוי והשיכון ומשרד האנרגיה ביצעו הליך בדיקה מעמיק בו בוצע ניתוח לכלל הדירות והמבנים במאגר הדיור הציבורי, בסופו נמצא כי קיים פוטנציאל ראשוני גבוה להקמת פאנלים סולאריים על גגות המבנים במטרה לקדם ייצור אנרגיה מתחדשת.

כצעד ראשון המשרדים יזמו פרויקט צילומי אוויר אשר מטרתו למפות את פוטנציאל גגות המבנים המשותפים בדיור הציבורי להקמת פאנלים סולאריים. 

חברת "אופק צילומי אוויר" נבחרה למפות את פוטנציאל הגגות של כ-650 מבנים של הדיור הציבורי באמצעות ניתוח תצלומי אוויר, ובימים אלה מעבירה החברה את התוצרים הראשונים של העבודה, לאחריה יפרסם משרד הבינוי והשיכון בסיוע משרד האנרגיה מכרז ליזמים בתחום אנרגיה מתחדשת להתקנת מערכות סולאריות על הגגות. במסגרת המכרז, יתקין היזם פאנלים סולאריים על גגות מבני הדיור הציבורי ובתמורה ידאג לאיטום ותחזוקת גג המבנה, לתאורה בחדר המדרגות ולתשלום קבוע לדיירים למשך תקופת ההתקשרות. 

כמו כן במסגרת שיתוף פעולה בין משרד הבינוי והשיכון ומשרד הרווחה והשירותים החברתיים בוצעו מחקרים אקדמיים עם הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון לגבי אופן קיום מיטבי של שיתוף פעולה ממשלתי עם הדיירים, לקידום המהלך של התקנת פאנלים סולאריים במבנים.

מהלך זה מתווסף לפיילוט ירוק נוסף שמקדמים משרדי הבינוי והשיכון והאנרגיה, במטרה לקדם חדשנות טכנולוגית בתחום התייעלות באנרגיה במבני מגורים קיימים וכן התקנת ארובה סולארית במבנים בהם רוב הדירות הינם דיור ציבורי. הארובה הסולארית מייצרת חיסכון כלכלי ושיפור באיכות חייהם של הדיירים, שהותקנה בחדרי מדרגות של בניינים בהם אין חלונות, מעניקה שני סוגי פתרונות עבור הבניין: הכנסת תאורה טבעית שמאפשרת חיסכון בשימוש בתאורה חשמלית, ואוורור הבניין אשר עתיד לצמצם את צריכת החשמל הגבוהה לצרכי מיזוג אוויר.

כמו כן, משרד האנרגיה צפוי לקדם מהלך למיפוי הפוטנציאל של אנרגיה סולארית בגגות מבנים ברחבי המדינה, בעלות של כ-4 מיליון ₪, זאת במסגרת הצעת מחליטים בנושא.

שרת האנרגיה, קארין אלהרר הגיבה למהלך: "התקנת פאנלים סולאריים על גגות בניינים משותפים הינה אחד מהצעדים המשמעותיים לעמידה ביעדי ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות לשנת 2030 ולשנת 2050. המהלך המוצע על ידי שני המשרדים יקדם ייצור חשמל מאנרגיה מתחדשת מבלי לבזבז את משאב הקרקע, יסייע לתחזוקת המבנים של הדיור הציבורי, ואף יוביל להפחתת הוצאות החשמל במבנים אלה. כך, גם דיירי הדיור הציבורי יצטרפו למהפכת האנרגיה המתחדשת."

 

משרד האנרגיה גגות דיור ציבורי תצלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד