י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יתמרץ את החברות

אין לכם קליטה סלולרית? משרד התקשורת בצעד דרסטי

חברות הסלולר יוכלו להקים אתרים סלולריים בשותפות וכך יתומרצו להקים אתרים נוספים | יזמים טכנולוגיים פרטיים יוכלו לפרוס אתרים סלולריים מתקדמים על בסיס תשתיות קיימות | הצפי: שיפור הכיסוי, הקליטה והקידום הטכנולוגי של רשתות הסלולר בכל רחבי הארץ

אין לכם קליטה סלולרית? משרד התקשורת בצעד דרסטי
אנטנה סלולארית צילום: pixbay

שורת מהלכים נוספת להרחבת הכיסוי והקליטה הסלולרית בכל רחבי הארץ: משרד התקשורת החליט היום (שלישי) לתמרץ את חברות הסלולר לקיים שותפות באתרים סלולריים, שתכלול שיתוף במרכיבים הפסיביים של הרשת כגון תורן, מבנה, חשמל, ולרבות שיתוף אנטנות. כך יתאפשר לחברות הסלולר לערוך מו"מ משותף מול בעלי נכסים ולהוזיל את תשלומי השכירות המשולמים על אתרי הסלולר. 

לדברי משרד התקשורת השיתוף מייעל באופן משמעותי את הוצאות החברות על פיתוח ותחזוקת הרשת, ומשפר את יכולת ההשקעה בהרחבת הכיסוי והקיבולת של רשתות הסלולר ובהתקדמותן הטכנולוגית.

בנוסף הוזלת תשלומי השכירות תסייע ביכולת של החברות להתחרות הן במחיר והן באיכות השירות כל זאת מבלי לגרוע מחובות הכיסוי המוטלות על החברות ומהחובות לאספקת השירות למנויים. 

המשרד יעקוב אחר יישומו של ההסכם על מנת לוודא שהחברות תפעלנה על פי ההוראות ולא תתקיים פגיעה בשירות למינויים.

בנוסף, שר התקשורת מפרסם היום שימוע על כוונתו לאפשר ליזמים לפרוס אתרים סלולריים מתקדמים על בסיס תשתיות אזרחיות קיימות במודל השכרת תשתית לחברות הסלולר. זאת לאחר שמשרד התקשורת בחן בתקופה האחרונה פניות של אותם גורמים ויזמים טכנולוגיים לפריסת אתרים סלולריים, על בסיס מתקני תשתיות רחוב קיימות כמו לדוגמה עמודי תאורה, עמודי חשמל, שלטים ותחנות אוטובוס ועוד. חשוב לציין, שחברות הסלולר יוכלו לעשות שימוש באתרי סלולר של גורם אחר אך ורק כתשתית נוספת ולא במקום תשתית הסלולר בהיקף לפיו הן מחויבות ברישיון. 

על פי התחזיות של משרד התקשורת, בעשור הקרוב צפוי גידול של פי כ- 50 בצריכת הנתונים והיישומים מתקדמים שיהפכו לנפוצים יותר, כגון יישומי AR ו-VR, בינה מלאכותית (AI) וגיימינג, אשר יגדילו באופן משמעותי את צריכת הנתונים, ככל הנראה הרבה מעבר לתחזית זו. 

לאור הביקוש והצרכים הגוברים, המשרד שוקל להותיר לחברות הסלולר לעשות שימוש במרכיבים שהוקמו על ידי היזמים.

ממשרד התקשורת נמסר כי "תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות להתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של לקוחות בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים ומהווה מנוע צמיחה למשק. מהלכים אלו יביאו לשיפור והרחבת הקליטה הסלולרית בטכנולוגיות המתקדמות, בכל רחבי הארץ, תוך ניצול מיטבי של תדרי הדור ה-5".

 

משרד התקשורת בעיות קליטה רשת סלולרית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד