י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טעות טראגית בזיהוי

משפחתו של הלוחם שנהרג: "לא כועסים על היורה, מרחמים עליו"

אסון הירי בטול כרם: מקורב למשפחת החייל שנהרג מירי חברו, נתן פיטוסי, סיפר כי "למשפחה אין כעס על החייל היורה, לא רק שלא כועסים עליו, הם אפילו מרחמים עליו ואין לי ספק שהם ירצו להיפגש איתו" | עוד סיפר: "האבא בוכה על הילד, וחושב על החייל, אותו הוא מכיר"

משפחתו של הלוחם שנהרג: "לא כועסים על היורה, מרחמים עליו"
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל צילום: באדיבות המצלם

מאיר פיטוסי, חבר משפחתו של סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג מירי חברו בקו התפר, הגיע הבוקר (שלישי) לניחום אבלים בבית המשפחה בנתניה. כשיצא הסביר כי המשפחה לא כועסת על הלוחם שירה והרג את בנם. "הם מרחמים עליו, אין שום כעס. אני בטוח שאפילו ילכו לראות אותו. הם מכירים ואוהבים אותו. זו תאונה, גזירת גורל", אמר.

הוא סיפר על הקשר שלו עם הלוחם שנקטף בסך הכול גיל 20: "אני מכיר אותו כבר עשר שנים. אבא שלו ואני כמו אחים. כולם חשבו שזה שייך לי (בגלל שם המשפחה הזהה - רב"צ). אבל מזה משנה, כל עם ישראל בוכה היום. אין הסברים למכה כזו. זה ממש כואב ואנחנו גם חושבים על החייל שירה בו, אני מתאר לעצמי שזה כואב לכל המדינה".

מאיר אמר כי אביו של הלוחם שוחח איתו בפעם האחרונה בשבת. "הוא כל הזמן היה נוסע אליו לבסיס. האבא בוכה על הילד וחושב על החייל, כי הוא מכיר גם אותו", הסביר חבר המשפחה. הלווייתו של הלוחם תתקיים הערב בשעה 18:45 בבית העלמין הצבאי בנתניה.

הלוחם שירה אמר למפקדיו כי חברו יצא מהעמדה להתפלל. "שמעתי רעש, ראיתי דמות חשודה, ביצעתי ירי", סיפר. לדברי המפקדים בשטח, הלוחם ביצע נוהל מעצר חשוד. כשנשאל מדוע ירה, השיב כי "הוא המשיך להתקרב".

הלוחם שנפגע פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו. הרמטכ"ל צפוי לבקר במהלך היום בנקודת האירוע במסגרת התחקיר שנערך בצה"ל, שיעסוק בעיקרו בדקות שקדמו לירי, נוהל הפתיחה באש, האימון למשימה ותדריך הבטיחות האחרון שהועבר ללוחמים בדגש על תפקוד במקרה של זיהוי חשוד.

דובר צה"ל תת-אלוף רן כוכב הסביר הבוקר כי פיטוסי, בן 20 מנתניה, עזב את עמדת השמירה שבה שהה למשך זמן קצר, זוהה בטעות כחשוד על ידי חברו, שפתח בנוהל מעצר חשוד וירה בו למוות שני כדורים.

כוכב תיאר את מהלך האירוע הטרגי, "הלוחם שנורה עדכן את חברו שהוא עוזב את עמדת השמירה לדקות ספורות", סיפר. "חברו זיהה אותו כאויב ירה בו לאחר נוהל מעצר חשוד - כולל ירי לאוויר ולרגליים, ממרחק לא רב". כעבור כרבע שעה הצוות הרפואי והמפקדים הגיעו למקום, ואז התברר שלא מדובר בניסיון פיגוע. "שני החיילים היו יחד כמעט שנתיים בצבא, זוג לוחמים מאותו הצוות ומאותה היחידה", ציין והוסיף כי החייל היורה "השתתף בתחקירים, אנחנו נטפל בו ונחבק אותו".

אסון חייל אירוע ירי טול כרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד