י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"נאמתי מול אולם ריק"

נתניהו בספרו החדש: "ההפסד שנחלנו היה מוחץ"

בקטע מתוך ספרו החדש של נתניהו שמכירתו המוקדמת החלה באמזון, הוא מתאר את רגע המשבר הפוליטי הגדול ביותר בקריירה שלו, כשבבחירות של 2006 דרדר את הליכוד ל-12 מנדטים. "ברגע המכריע הזה עמדה שרה כסלע איתן. "ביבי", היא אמרה, "אלה הם החיים שלנו"

נתניהו בספרו החדש: "ההפסד שנחלנו היה מוחץ"
הספר החדש של נתניהו צילום: באדיבות המצלם

הספר האוטוביוגרפי החדש שכתב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו החל להימכר היום (שלישי) במכירה מוקדמת באתר אמזון האמריקאי. הספר ששמו העברי הוא "ביבי – סיפור חיי", צפוי לצאת בחודש נובמבר הקרוב בשתי גרסאות, עברית (ספריית שיבולת) ואנגלית (Simon & Schuste).

קטע מהספר בו נתניהו מתאר את הכשלון שחווה בשנת 2006 כשעמד בראש הליכוד ודרדר את המפלגה לשיא שלילי של 12 מנדטים בלבד, פורסם היום. נתניהו מספר כי כבר חשב לעזוב את הפוליטיקה ולהמשיך בחייו - אך לדבריו הייתה זאת רעייתו שדחקה בו להישאר.

עטיפת הספר החדש של ביבי

"ההפסד שנחלנו בבחירות 2006 היה מוחץ, הגרוע בקריירה שלי. הליכוד הצטמק ל-12 מנדטים בלבד. אפילו בהם זכינו רק בדוחק", כותב נתניהו בספרו. הוא משחזר: "במהלך הספירה התנדנד המנדט ה-12 בין הליכוד ל'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן. אם המנדט ה-12 יגיע לליברמן, הוא יוכתר כמנהיג האופוזיציה ואני אהפוך להערת שוליים".

"בסופו של דבר, קולות החיילים העניקו לי את פרס הניחומים הזה, שהיה דל אך מכריע. גם על זה צריך לומר תודה, אמרתי לעצמי, ויצאתי אל מטה הבחירות של הליכוד בגני התערוכה". בהגיעו למקום מתאר נתניהו, "הוא היה כמעט ריק מאדם. נאמתי בראש מורם, אבל כולם - הציבור, המערכת הפוליטית ובעיקר התקשורת - חשו שהסיפור שלי נגמר".

"כשחזרתי מגני התערוכה", כותב נתניהו, "אמרתי לשרה: "הפעם זה באמת נראה כמו הסוף. אולי פשוט אתפטר, ונוכל סוף סוף לחיות את החיים שלנו". אך לדבריו, "ברגע המכריע הזה עמדה שרה כסלע איתן. "ביבי", היא אמרה, "אלה הם החיים שלנו".

על רקע היציאה הקרובה של האוטוביוגרפיה לאור, אמר נתניהו: "נולדתי שנה אחרי הקמת המדינה. כלוחם, מפקד ומדינאי הקדשתי את חיי למאבק בכוחות שביקשו להשמידנו ולעשיית שלום עם אלו שהושיטו לנו יד".

"בסיפור חיי שזורים יגון ושמחה, אכזבות והצלחות, לקחים שלמדתי ואנשים שאהבתי. הסיפור האישי שלי כרוך בסיפור תקומתו של עמנו. הוכחנו שעם אמונה ונחישות ניתן לגבור על כל מכשול ולהבטיח עתיד מזהיר למדינתנו".

"אני נרגש לחלוק עמכם את סיפורי בתקווה שהפסגות, התלאות והתובנות שאספתי לאורך הדרך יספקו השראה לכל המבקשים לחיות חיים בעלי משמעות".

רותם מ. סלע, מו"ל הוצאת סלע מאיר, ומו"ל משותף בספריית שיבולת ציין: "אנחנו גאים על הזכות להוציא את ספרו האוטוביוגרפי של בנימין נתניהו, מגדולי המנהיגים של העם היהודי בעת החדשה. אני מוכרח לציין שהקריאה בספר היא הפתעה מרגשת ומעוררת השראה. זה איננו רק ספר זכרונות הלוכד חיים גדולים ותקופה סוערת, אלא לפני הכול דיוקן עצמי, הכתוב ביד אמן, של אדם החי בתחושת שליחות ודריכות. ההכרה הזו המחלחלת תוך כדי קריאה הופכת אותו ללא פחות משיעור בגדולה".

בנימין נתניהו ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד